Dag 12: Corobicí - Cañas - Reisverslag uit Corobicí, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 12: Corobicí - Cañas - Reisverslag uit Corobicí, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 12: Corobicí - Cañas

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 Januari 2020 | Costa Rica, Corobicí

Vandaag wederom een kort verslag. We zijn om half 9 opgestaan en gaan ontbijten. Bij het ontbijt horen we van onze reisleidster dat er gisteren schijnbaar meerdere aardbevingen zijn geweest waarvan de sterkste 5.3 op de schaal van richter, iets ten zuiden van hier. Gelukkig hebben wij er allemaal helemaal niks van gemerkt.
Om 10u gaan we met bijna de hele groep (17 van de 19) richting een dorpje hier in de buurt, Cañas. Hier is niet per se iets bijzonders te zien behalve een mozaïek kerk, maar gewoon een leuk dorpje om doorheen te lopen aangezien we verder niks gepland hebben vandaag. We zouden een optionele boottocht in Palo Verde np kunnen maken maar we hebben al heel veel gezien en ongeveer het enige wat we nog niet gezien hebben en daar zouden kunnen zien zijn krokodillen. Ware het niet dat we morgen een boottocht inclusief hebben waarbij we ook een grote kans hebben op het zien van krokodillen. Vandaar dat we daar niet voor gekozen hebben.
We hebben zo'n 2 uur in het dorpje rondgewandeld en zijn daarna weer terug richting hotel gegaan. Eerst hebben we nog geluncht bij een restaurantje (Rincón Corobicí) 100 m van ons hotel af, leuke plek aan de rivier! Lunch zelf was lekker maar niet veel bijzonders maar de plaats van het restaurant lag heel mooi.
Hierna zijn we teruggelopen naar ons hotel en zijn we de middag gaan zwemmen.
'S avonds zijn we om 19u gaan eten (en ook nu kwam een stinkdiertje ons vergezellen! Echt een mini beestje trouwens). Daarna zijn we teruggegaan naar de kamer.
Morgen vertrekken we helaas alweer naar onze laatste overnachtingsplek. De koffers moeten om 7u buiten staan en om 8.15u vertrekken we richting Manuel Antonio.