Dag 11: Samara - Corobicí - Reisverslag uit Corobicí, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 11: Samara - Corobicí - Reisverslag uit Corobicí, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 11: Samara - Corobicí

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

20 Januari 2020 | Costa Rica, Corobicí

Vandaag kunnen we uitslapen en vertrekken we pas om 10.30u. We hebben een rit van ongeveer 2,5 uur voor de boeg. Onderweg stoppen we bij een brug (Puente La Amistad de Taiwan) over een grote rivier waar krokodillen zitten maar die zien we niet. We hebben wel even een fotostop!

Even later komen we bij de lunchplek aan waar we verschillende rode ara's en ook een blauwgele ara zien! Heel gaaf! Ook zitten hier verschillende leguanen.

Na de lunch rijden we door en komen we rond 15u aan bij onze lodge voor de komende 2 dagen. We gaan zwemmen en hebben de rest van de dag vrij.

Bij de lodge zien we al meteen verschillende dieren zoals hertjes, leguanen, een goudhaasje, brulapen etc. Ook zitten er veel gekko's, waarvan 2 bij ons in de kamer, ietsje minder haha.
Er blijken hier ook schorpioenen te zitten maar deze hoef ik niet per se te zien.

Om 19u gaan we met de hele groep uiteten, lekker en gezellig. Als we het eten bijna op hebben klinkt er gegil en een hoop gelach en blijkt dat er een stinkdier onder de tafel zit. Van schrik is hij inmiddels alweer buiten maar we zijn ons in ieder geval heel bewust dat we midden tussen de wilde beesten in de natuur zitten.

Morgen gaan we met een groot gedeelte van de groep nog naar een dorpje hier in de buurt op ons eigen verzoek. Waarschijnlijk gaan Ruud en ik ook nog naar een opvangcentrum voor katachtigen zoals jaguars en puma’s wat hier vlakblij ligt.