Dag 14: Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 14: Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 14: Manuel Antonio

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

23 Januari 2020 | Costa Rica, Quepos

Vanochtend ging om 6u de wekker en na een ontbijt zijn we om half 8 vertrokken richting Manuel Antonio NP. Hier ontmoeten we onze gids die ons door het park leidt. Al meteen vanaf het begin zien we vanalles. Onze gids heeft een hele grote verrekijker op statief mee en ziet meteen allerlei dingen die wij zelf nooit gezien zouden hebben. Door de verrekijker kan hij ook zeer gedetailleerde foto's voor ons maken met de telefoon. Het is een prachtig park maar ook wel echt een aanrader een gids te nemen om zoveel mogelijk te zien!

Vandaag hebben we onder andere het volgende gezien:
- Mot met schimmel
- Hele grote mooie blauwe vlinders
- Hertje
- Vleermuizen
- Skink die spin aanvalt en opeet
- Jesus christ lizzard
- Goudhaas
- Specht
- Libelle
En vast nog meer!

In het park zijn nog hele mooie stranden, maar gezien het een beschermd natuurgebied is zijn hier verder geen faciliteiten. Ruud en ik blijven nog iets langer op dit strand genieten en volgen daarna de rest die een kilometer verder op het openbare strand liggen waar wel faciliteiten zoals restaurantjes, barretjes, souvenirtjes, bedjes en uiteraard verkopers zijn.
Hier hebben we van half 12 tot 17u aan het strand gelegen en volop genoten van onze laatste dag.
Het strand is heel mooi, een fijn zandstrand met hoge golven waarop verschillende mensen aan het surfen of boarden zijn en de temperatuur van het water is heerlijk! Echt vakantie dit!

Om 17u gaan we terug richting hotel als we op de terugweg nog 2 rode ara's zien!
Bij het hotel douchen we en daarna gaan we om 19u nog een laatste keer 's avonds eten met de hele groep, erg gezellig!
Rond 22u zijn we terug en gaan we slapen.
Morgen vertrekken we hier om 10.30u vanuit het hotel richting San Jose waar het de bedoeling is dat we rond 16.15u op het vliegveld aankomen en om 19.15u alweer zullen vertrekken richting Nederland. De tijd is voorbij gevlogen!

Leuk dat jullie ons allemaal gevolgd hebben en tot snel!

• 24 Januari 2020 - 08:06

Wilma Timmermans:

Echt vakantie dit!
    En de rest van die twee weken toch ook?
    Heerlijk om te lezen hoe jullie genoten hebben!
    Een hele goede terugreis en tot gauw!
    Wilma

• 24 Januari 2020 - 10:54

Joop En Annie:

Dank voor de mooie verslagen. Het was een mooie reis zo te zien.

Wij zijn net weer terug van Nieuw Zeeland. Eind dit jaar gaan we naar Colombia.

Groetjes allemaal.

• 24 Januari 2020 - 12:38

Emile:

Leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben van deze vakantie. Nu nog een goede en mooie terugreis en tot snel. Groetjes Emile en Anita

• 24 Januari 2020 - 13:20

Marianne:

Bedankt voor de mooie reisverslagen.
    Goede reis terug en we zien jullie weer in Kessel

• 28 Januari 2020 - 18:48

Heleen En Johan:

Hoi Britt en Ruud. Wij hebben deze geweldige reis werkelijk met jullie meegereisd. We hebben overal van genoten maar vooral ook van jouw mooie foto's en prachtig reisverslag Britt! Hartelijk dank daar voor! Liefs Heleen en Johan
    p.s. waar gaat jullie volgende reis naar toe ;)