Dag 9: Rotorua - Taupo - Turangi - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 9: Rotorua - Taupo - Turangi - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 9: Rotorua - Taupo - Turangi

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 December 2018 | Nieuw Zeeland, Turangi

Vanochtend om 8.15u zijn we vertrokken in ons prima, maar een beetje gammel, appartement. Halverwege de nacht werden we wakker toen Sjors boven vanuit het stapelbed bijna met rek en al naar beneden kwam. Gelukkig bleef Sjors boven liggen en kwam alleen het rek naar beneden.

We rijden eerst naar Orakei Korako, een minder bekend en minder toeristische vulkanische omgeving. Dit ligt halverwege de weg richting Taupo. Je moet met een bootje oversteken, het is klein, ongeveer 2,5 km waar je gemiddeld 1,5 uur voor nodig hebt. Wij hebben hier 2 uur rondgewandeld en echt genoten! Naast Wai-O-Tapu is dit een echte must do! Hier zijn buiten de vulkanische verschijnselen zoals een modderpoel, kokend water en geisers ook silicaterrassen te zien en een grot. Dit is 1 van de slechts 2 bij mensen bekende grotten in een geothermisch actief gebied.

Hierna rijden we verder en maken we een stop bij de Huka falls. Hier valt per seconde 200.000 liter water van een hoogte van 9 meter naar beneden! Ook de kleur van het water is hier heel mooi. We wilden hier eigenlijk met een jetboat gaan varen maar we hebben het gezien bij anderen en dat valt ons toch wat tegen. Het leek spectaculairder te zijn dan dat het nu uitziet en dus besluiten we ons dat geld te besparen.

Hierna rijden we door naar Taupo. Dit ligt aan het indrukwekkende Taupo kratermeer wat is ontstaan na de uitbarsting van een supervulkaan en is maarliefst 600 km2 groot.
Hier schijnt wel vanalles te beleven te zijn maar ondernemen we eigenlijk niet echt wat omdat het met name watersport activiteiten zijn en we daar niet voldoende tijd voor hebben.

We rijden door naar Turangi. Hier gaan we boodschappen doen want morgen gaan we Tongariro Alpine Crossing lopen. Een wandeltocht van bijna 20 km over drie vulkanen.
Daarna naar ons appartementje om alvast alle spullen voor morgen in te pakken en vervolgens gaan we uiteten. We nemen vanavond wat meer rust zodat we morgen uitgerust op pad kunnen gaan. Morgenochtend vertrekken we hier om 5.45u.

• 21 December 2018 - 18:32

Anci :

Een korte nacht dus!
    Veel succes en plezier met de 20 km wandeling.
    Geniet nog maar een aantal weken van jullie vakantie aan de andere kant van de wereld.

Groetjes en alvast fijne feestdagen gewenst!

• 22 December 2018 - 20:00

Gerdy:

Vulkanen kraters kiwi's breur dae 'snachts zoe wild sluup dette haos neerstort vanoet zien stapelbed ederein wakker en hae blief rustig liggen terwiel der onder um eine ein iezere rek op ziene daets krieg nae ech ut mot neet gekker waere....sjors gank tussen mam en pap liggen dan bisse veilig junke..
    En noow op nao ut volgende verslaag det is dink ik det verslaag waodoor ik der achterkom wat der met det kneen van Wilma aan de hand is............................