Dag 25: Dunedin - Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 25: Dunedin - Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 25: Dunedin - Twizel

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

06 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Twizel

We slapen uit tot 8u en vertrekken om 9.30u bij het motel. Hoewel het gisteren prachtig weer was en zo'n 30 graden, regent het vandaag pijpenstelen en is het 10 graden. Een enorm verschil. We rijden eerst naar het uitzichtspunt maar zoals we verwacht hadden zien we hier helaas helemaal niks.
Daarna rijden we naar Baldwin street, de steilste straat ter wereld. Uiteraard rijden we hier met de auto omhoog (campers mogen dit niet). Vanwege de regen raken we soms in de slip, maar we komen boven. Daarna rijden we hem ook weer omlaag en Sjors loopt hem omlaag. Het is echt enorm steil, met een gemiddeld stijgingspercentage van 29% en zelfs 35% op het steilst!
Hierna maken we nog een stop bij het station waar we kort binnen kijken, ook van binnen is het een prachtig gebouw! Je kunt hier naar de sports hall of fame voor $6, op zich niet zo duur dus maar gezien de tijd besluiten we door te rijden.
Onze eerstvolgende stop is bij Moeraki boulders. Dit zijn grote, ronde stenen die bij eb (zoals nu) op het strand liggen en met vloed in de zee. Deze stenen zijn waarschijnlijk zo'n 65 miljoen jaar oud en zijn ontstaan door kristallisatie van kalk in kleisteen. Dit proces duurt zo'n 4 miljoen jaar. Helaas regent het nog behoorlijk hard, maar het is zeker de moeite om hier een korte stop te maken en deze van dichtbij te bekijken!
Daarna rijden we door naar Oamaru, waar we stoppen voor een lunch. Dit is een leuk stadje om doorheen te lopen als je goed weer hebt! Het staat bekend als Victoriaanse stad en dat is te zien! De gebouwen zijn prachtig. Ook zien we hier oude stoomtreinen en kun je hier blauwe pinguins zien, maar daar zoeken we nu niet naar. Na de lunch rijden we door vanwege de regen. We rijden door naar Twizel en onderweg zal het best mooi zijn maar helaas zien we er niet zoveel van door de regen.
Rond half 6 komen we aan bij het appartement en we gaan boodschappen doen om vervolgens thuis te koken en een avondje thuis te blijven.
Morgen rijden we via Mount Cook en Lake Tekapo naar Geraldine om te overnachten.