Dag 24: Te Anau - Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 24: Te Anau - Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 24: Te Anau - Dunedin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Sjors staat om 6.45u op om heerlijke verse pie te halen bij een bakker die in heel Nieuw-Zeeland bekend is vanwege de goede pies. Wij staan on 7.00u op en zijn efficiënt vandaag, want om 8.15u vertrekken we al. Nadat we uiteraard gezongen hebben voor pap (en hem dropjes hebben gegeven). We hebben een lange rit voor de boeg en het wordt warm vandaag, zo'n 32 graden.
De omgeving is mooi met weidse uitzichten, maar er zijn niet echt punten onderweg waar we kunnen en willen stoppen. Rond 12u komen we aan in Dunedin waar we picknicken. Hierna rijden we door naar ons motel.
Vervolgens rijden we door de stad, langs het station (het meest gefotografeerde gebouw van Nieuw-Zeeland) en langs andere bezichtigingspunten. De stad is enorm ongelijk, met behoorlijk steile straten dus heel erg vinden we het niet om niet te lopen. Er schijnt hier zelfs een straat te zijn die steiler is dan Lombard street in San Francisco, namelijk Baldwin street.
Daarna hebben we een pinguintour geboekt waar we heen gaan. Hier kunnen we de meest zeldzame pinguin ter wereld zien, de geeloog pinguin. Ook hebben we kans om de kleinste pinguin ter wereld te zien, de dwergpinguin. De tour zelf stelde niet heel veel voor, maar we hebben wel het geluk om 3 dwergpinguins en 1 geeloog pinguin in het wild te zien! En daarnaast heel veel zeehonden en bepaalde vogels. Ook zien we in het opvangcentrum nog 4 volwassen geeloog pinguins en toevallig hebben ze vandaag 8 babypinguins opgevangen. Deze hebben nog geen geel oog, dat komt pas nadat ze de eerste keer in de rui zijn geweest als ze een jaar oud zijn. Erg schattig wel!
Ook zien we hierna nog een familie paradijseenden en enkele albatrossen. Hier zit de enige kolonie albatrossen die op land broeden.
Vanuit hier rijden we door naar Julie, Eric, Joshua en Chloe. Zij hebben ook al bezoek van Eva (een student die een jaar bij hun in huis woont) en haar ouders, en van de beste vriend van Joshua uit Canada met zijn vader. Drukke boel maar enorm gezellig! We hebben het erg gezellig samen, veel gelachen. Rond 21.30u gaan we richting ons motel (wat per toeval maar 350m verderop ligt).
Hier drinken we er nog eentje op pap zijn verjaardag en gaan daarna naar bed.
Morgen gaan we richting Twizel.

• 05 Januari 2019 - 10:40

Emile :

Wat weer een mooi verslag om te lezen. Britt wens pap proficiat van mij en Anita. Wij hebben hier ook gezongen op pap zijn verjaardag, dat heb je daar wel kunnen horen of niet dan? Wij wensen jullie een hele leuke dag met z'n allen op pap zijn verjaardag. Geniet van deze dag en de rest van jullie vakantie! Heel veel groetjes vanuit Kessel. Emile en Anita

• 10 Januari 2019 - 18:05

Gerdy:

Ha vakantie gangers ik schaam mig maar bin noo nog gauw aan het beejlaeze zodet ik as geej heej aankomp toch van alles op de huugte bin. Peter proficiat hebbe weej dig al gewinst en gelukkig hebben we tussendoor auk genog geappt etc het waas net of geej huul doen beej waas. Ein raar idee det geej zoever weg ziet...gewaes en fijn det geej noo weer heej opaan aan ut komme ziet. Ein dink is zeker geej heb saame ein fantastische reis gemak en vuul herrineringen gemak veur het laeve!