Dag 11: Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 11: Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 11: Hoi An

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 November 2016 | Vietnam, Hoi An

Vandaag hebben we een dag vrij. We hadden mee kunnen gaan met een optionele excursie, maar hier hebben we niet voor gekozen. We willen vandaag lekker uitslapen.
Helaas lukt dat natuurlijk niet en zorgt onze biologische wekker ervoor dat we toch alweer op tijd wakker zijn. We blijven nog even liggen en gaan rond 9.00u ontbijten.
Het plan is om vanochtend te gaan winkelen en vanmiddag te gaan zwemmen. Als we opstaan blijkt het echter prachtig weer te zijn! We kiezen ervoor om vandaag aan het hotel te blijven om te gaan zwemmen en later op de middag naar het centrum te gaan.
We hebben een heerlijke dag gehad, met stralend blauwe lucht en een warme zon.
Om half 5 's middags zijn we met zijn vieren, Wilfred, Natasja, Ruud en ik, het centrum in gegaan.
Hier hebben we nog wat dingetjes gekocht, zoals ik bijvoorbeeld een jurkje voor carnaval en een kledingsetje.
Hierna zijn we wat gaan eten, we zaten op een prachtig terras met uitzicht over het water en het eten was heerlijk!

Vandaag is er een supermaan, dit komt niet heel vaak voor. Mensen vieren dit met hun offers, zoals ik gisteren ook al beschreven heb. Zij doen veel aan voorouderverering.

Wat ook opvalt is dat veel mensen een winkeltje hebben, maar hier ook wonen. Wanneer je achterdoor loopt in een winkeltje zie je vaak dat mensen daar bijv. een matras op de grond hebben liggen of zo op de grond liggen te slapen (ook overdag). Mensen wonen op kleine oppervlaktes.
Onze gids vertelde ons dat mensen vaak ook op de grond zitten met eten, dan leggen ze een mat neer en gaan ze daarop zitten. Dit is ook een reden waarom je vaak je schoenen uit moet doen wanneer je echt bij Vietnamezen thuis komt.
Ook slapen veel mensen op de grond op een rieten matje. Ze hebben tegenwoordig wel bedden en banken maar gebruiken deze nog niet altijd. Ze slapen bijv. graag op de grond omdat het daar koeler is.

Nadat we gegeten hebben zijn we nog wat rondgelopen door Hoi An en hebben uiteindelijk nog met twee anderen van de groep op een terrasje gezeten. Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel en zijn we gaan slapen. We hebben dus vooral genoten van onze vrije dag vandaag! :)