Dag 21: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 21: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 21: Wanaka

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Voor Ruud, Sjors en mij gaat de wekker om 6.00u. De bewolking valt mee en we besluiten Mount Roy te gaan beklimmen. Dit is een wandeling van 16 km, 8 km omhoog en dezelfde weg weer omlaag met een hoogteverschil van 1,2 km.
Meteen al bij het begin merken we dat het behoorlijk steil omhoog gaat en zo gaat het 8 km door. Sjors loopt al vrij snel vooruit en is eerder op de top dan wij. De eerste "stopplek" is 1,5 km voor het einde, waar een viewpoint is en een wc. Hier maken we foto's en lopen daarna door. Ons gevoel is dat 80% van de mensen hier stopt. Dit omdat het een pittige wandeling is en dit al erg mooi is. Het is namelijk echt 8 km continu stijgen, geen vlakke stukken en geen schaduw. Maar mocht je hem ooit willen lopen dan adviseer ik toch echt om door te lopen. Want hoewel het nog een behoorlijk pittig stuk is, is het uitzicht meer dan de moeite waard!!! Wauw!!
Zorg wel dat je van tevoren goed weet waar je aan begint. Wij zijn vroeg gaan lopen en dat zou ik ook echt adviseren. We kwamen mensen tegen die rond de middag, op het heetst van de dag, nog omhoog liepen. Ook zagen we mensen onvoorbereid met alleen een korte broek, hemdje en 1 flesje water omhoog lopen. Dit terwijl er aangegeven staat dat je ook in de zomer voorbereid moet zijn op alle weersomstandigheden en voldoende eten en drinken mee moet nemen. Uiteindelijk hebben wij teveel meegesleept, maar voldoende drinken en eten is geen overbodige luxe! Als het mistig/bewolkt is heeft het echt geen zin om hem te lopen want dan heb je geen uitzicht.
We zijn 's ochtends om 7.45u begonnen en waren om 13.45u terug bij de auto. Netto looptijd was ongeveer 4 uur, maar dat is echt continu lopen exclusief foto's en stops.
Hierna zijn we nog even naar "that Wanaka tree" geweest, waar we heel toevallig pap en mam tegenkomen.
Zij hebben vandaag lekker uitgeslapen, rustig aan gedaan en zijn nu aan het wandelen.
Hierna gaan we samen naar het appartement en aangezien het vandaag heerlijk weer is, zo'n 27 graden, gaan we boodschappen doen om vanavond te bbqen en blijven we de rest van de middag heerlijk bij ons huis. Mam en ik claimen de ligbedden en de mannen de schommelstoel.
Heerlijk zo'n rustige middag!
Daarna gaan we bbqen en maken we nog even volop gebruik van de massagestoel waarna we de koffers alvast grotendeels weer inpakken en naar bed gaan.
Morgen gaan we eerst naar Queenstown en daarna rijden we door naar Te Anau.

• 02 Januari 2019 - 11:07

Joop & Willy:

Dag Peter en Wilma én overige familieleden: Sjors, Britt en Ruud,

Wat een mooie verhalen lezen we van jullie. Ontspanning en inspanning wisselen elkaar goed af. Geniet van jullie prachtige reis en ontvang een hartelijke groet uit Ede. En natuurlijk een mooie start van 2019 in Nieuw Zeeland en Australie.