Dag 18: Greymouth - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 18: Greymouth - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 18: Greymouth - Wanaka

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Sjors had om 5.45u de wekker gezet om te kijken of het helder was zodat we Mount Cook bij zonsopgang konden zien. Helaas was het bewolkt en dua is hij terug naar bed gegaan. Om 7u gaat onze wekker en helaas is het nog steeds bewolkt. Dat betekent niet heel veel goeds voor onze helikoptervlucht.
Om half 9 vertrekken we bij ons motel en gaan we eerst naar Lake Matheson voor een wandeling. Dit meer staat bekend om zijn weerspiegeling waar je Mount Cook (de hoogste berg van Nieuw-Zeeland) in kunt zien.
Helaas zien we Mount Cook niet vanwege de bewolking, maar desondanks is deze wandeling, van ongeveer een uur, met het uitzicht zeer de moeite waard!
Hierna rijden we naar het kantoor van de helikoptervlucht, we zien het zelf donker in maar hebben een klein sprankje hoop dat de helikoptervlucht anders evt. wat later op de dag kan. De helikoptervlucht gaat inderdaad niet door. Ze hebben 's middags rond 14.30u nog een plekje, maar ze geven aan dat de kans erg klein is dat de vluchten dan wel doorgaan dus besluiten we dat we daarvoor niet hier blijven maar koers zetten richting Wanaka. Wel regelen we een helikoptervlucht in Queenstown voor 1 januari, met de hoop dat dit wel door kan gaan.
Voordat we vertrekken richting Wanaka gaan we eerst nog lekker lunchen. Omdat het hier begint te regenen gaan we niet wandelen maar rijden we door. Dit is een rit van een aantal uren.
Onze eerste stop is bij Knights point. Hier zou je een prachtig uitzichtspunt hebben. Wat we ervan zien is het mooi, maar het is helaas erg grijs en regenachtig. Ook zou je hier veel wildlife kunnen spotten als je geluk hebt, maar behalve wat vogels zien we nu niks.
Onze tweede stop is bij Ship's creek. Hier kun je 2 korte wandelingen doen van 20 en 30 minuten, die volgens de lonely planet allebei de moeite waard zijn. Van te voren regent het flink dus pap, mam en Ruud besluiten niet mee te gaan wandelen. Sjors en ik kiezen daarom de kortste wandeling die je hier kunt doen, ongeveer 20 min. Gelukkig is het zo goed als droog. Deze wandeling gaat door het regenwoud met stukjes moeras en is erg mooi!
Hierna rijden we door en stoppen we bij de Roaring Billy Falls. De zandvliegjes bestormen ons meteen dus gaan we maar snel aan de wandel, gewapend met muggenspray, zodat we hopelijk enigszins met rust worden gelaten. Het is een korte wandeling, maar de watervallen zijn niet heel spectaculair en de zandvliegjes blijven treiteren. Net van tevoren zagen we enorm veel mooie watervallen langs de weg die prachtig waren! Misschien dat juist daarom deze watervallen nu in het niet vallen.
We rijden door en stoppen nog een keer bij Blue pool's waar het water kristalhelder zou zijn. Dit is een relatief korte wandeling van een half uur op en neer. Helaas is er vandaag enorm veel gravel in het water waardoor het water grijs is en we eigenlijk vrij weinig zien.
We merken goed dat we in een regenwoud zitten want we hebben onderweg echt enorm veel regen gehad!
Vlak nadat we wegrijden bij blue pool's rijden we uit het regenwoud en klaart het op. Hier zien we prachtig gebergte en niet veel later ook Lake Wanaka en daarna Lake Hawea, wauw!!! Na een regenachtige dag doet dit goed, maar het is dan ook echt prachtig!
Hierna komen we aan in Wanaka waar we, zo blijkt, een enorm huis geboekt hebben. Waaaaauw!
Een beetje raar wel, want de deur staat open en we kunnen zo binnen. Dit bleek achteraf niet de bedoeling te zijn. Maar we gaan het huis verkennen en het is echt groot, met alles erop en eraan! We hebben 3 slaapkamers, 2 badkamers en een apart toilet, een grote leefkeuken, een grote woonkamer (inclusief onder andere 2 grote banken én een massagestoel met alles erop en eraan), een grote tuin en op relatief korte afstand van het centrum (10 min lopen).
Nadat we boodschappen hebben gedaan koken Ruud en Sjors voor ons en daarna maken we in grove lijnen een planning voor de komende dagen.
We genieten nog van de massagestoel, het is nu bijna 23u. We gaan zo naar bed, morgen slapen we iets uit en gaan we Wanaka verkennen.