Dag 11: Turangi - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 11: Turangi - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 11: Turangi - Wellington

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

23 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteravond lagen we net na 22u in bed na een vermoeiende dag en vanochtend zijn we om 7.30u opgestaan. We hebben niet echt spierpijn, maar mam heeft wel last van haar knie. Ze kan wel gewoon lopen. We zijn wel best verbrand gisteren, ik heb zelfs mijn lippen verbrand...
Om 9.00u vertrokken we richting Wellington. Rond de middag hebben we een typisch Nieuw-Zeelandse lunch gehad, pie. Dat lijkt een beetje op pasteitje, bladerdeeg met vulling erin. We hebben verschillende soorten pie gehaald bij een bakker en daarna zijn we gaan picknicken in Levin.
Rond 15u komen we aan bij ons motel in Wellington. We besluiten op te splitsen, pap, mam en Sjors gaan naar het Te Papa museum. Pap en mam vonden hier niet zoveel aan, Sjors vond het heel erg interessant. Pap en mam zijn toen met de auto rond gaan rijden (gezien de knieproblemen) en Sjors heeft hier nog een hele tijd rondgekeken.
Ruud en ik zijn een stadswandeling gaan doen die in de lonely planet uitgestippeld staat. Van tevoren zijn we eerst bij Oriental bay gaan kijken, waar je als je geluk hebt pinguins en zeehonden kon zien. Helaas was hier echt helemaal niks te zien of te doen.
Aan het einde van de middag zijn Ruud, Sjors en ik nog naar het uitzichtspunt op Mount Victoria gelopen. Dit was een behoorlijk pittige wandeling, steil omhoog. Toen we eenmaal boven waren kwamen we erachter dat je hier ook met de auto kon komen.. tip voor een volgende keer!
Daarna zijn we gaan uiteten bij een chinees.
Nu gaan we slapen, morgen maken we de overtocht van het noorder- naar het zuidereiland. Dit schijnt een van de mooiste ferrietochten ter wereld te zijn, omdat je niet alleen zee ziet maar ook land.

• 23 December 2018 - 14:14

Emile:

Hoi Britt!
    Kan je voor mam geen rolstoel ophalen bij een artsenpost? Je duwt ze naar boven, en laat ze boven weer los. Dan hoef je ze niet naar beneden te duwen. Ze krijgt dan zelf wel warme handen van het remmen, maar dat kan je beneden weer koelen met een emmertje water. Is wel jammer dat ze last heeft van haar knie op vakantie met die mooie tochten. Veel beterschap voor mam en ik hoop dat ze toch van een leuke en mooie vakantie kan genieten! Heel veel groetjes uit Kessel van Emile en Anita