Dag 1: Amsterdam - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam - Johannesburg

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

01 December 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi allemaal!

Hier ons eerste bericht vanuit Zuid-Afrika.
Vanochtend om 4.00u ging de wekker en rond 5.00u zijn we richting Schiphol vertrokken.
In tegenstelling tot vorig jaar verliep alles vrij voorspoedig, op enkele korte files na maar hier hebben we geen hinder van ondervonden, want rond 7.15u komen we aan op Schiphol.
Heel toevallig komen we daar op de parkeerplaats Peter en Marij Verhaegh tegen, die net terug gekomen zijn van Dubai. Even gekletst en hierna richting Schiphol airport.
Koffers ingecheckt zonder problemen (we zaten allemaal onder het gewicht wat we mogen hebben, zelfs ik!).
Hierna meteen door de douane, ook dit verliep heel snel want we waren meteen aan de beurt.
Daarna nog rustig wat gedronken en rond half 10 konden we boarden.
Iets later dan het geplande vertrek van 10.15u zijn we vertrokken.
Onze vlucht verliep zeer voorspoedig, we kregen heerlijk eten (volgens Ruud het beste wat hij ooit in een vliegtuig heeft gehad) en we hadden vriendelijke buren.
Pap en mam zaten naast een jongen die bij ons in de groep blijkt te zitten en hebben hier al gezellig mee gekletst, Ruud en ik zaten naast een kunstenares (dat was duidelijk te zien aan de geschilderde kleding en zelfs bijpassende tassen, koffers etc.).
Deze kunstenares kwam regelmatig in Zuid-Afrika, meestal 2x per jaar, dus er was gespreksstof genoeg.
Omstreeks 10.15u lokale tijd hier zijn we geland in Johannesburg (het is hier 1 uur later dan in Nederland).
Hierna met de bus naar een hotel vlakbij het vliegveld (veiligheidsmaatregelen gezien de overval die in september heeft plaatsgevonden).
Hier hebben we met enkele personen van de groep nog even snel een drankje gedaan (duurde toch even voordat de koffers bij de kamer waren) en hierna gaan douchen en nog snel dit verslag getypt.
Nu ga ik ook snel slapen want het is hier inmiddels 1.30u en morgen gaat de wekker vroeg, want om 7.00u moeten de koffers aan de deur staan en gaan we ontbijten, om 8.00u vertrekken we.
We zouden morgen eigenlijk een fietstocht kunnen doen in Soweto maar wegens geplande festiviteiten kan deze helaas niet plaatsvinden, dus dat is jammer.
We hebben overigens een Zuid-Afrikaanse gids, Hester Kruger, wat even wennen is maar ze spreekt vrij rustig en is redelijk goed te verstaan! Over een paar dagen weten we niet beter, en als we terug komen spreken we mogelijk Zuid-Afrikaans, dus dan zijn jullie alvast voorbereid!

Voor nu welterusten en tot morgen!

• 01 December 2017 - 00:41

Peter Verhaegh:

Alvast een goed begin van de reis. Have fun and enjoy!

• 01 December 2017 - 07:10

Magda Van Dijk:

Geniet van de reis .ik geniet van je verhalen.

• 01 December 2017 - 07:10

Magda Van Dijk:

Geniet van de reis .ik geniet van je verhalen.

• 01 December 2017 - 09:51

Frans En José:

gelukkig een heel wat vlotter begin (op en naar Schiphol) als vorig jaar!!!

• 02 December 2017 - 11:18

Wilfred:

Dit word genieten. Maak er iets moois van. Ook deze vakantie gaan jullie nooit vergeten. dat weet ik zeker. Zal zekers jullie verhalen gaan lezen. groeten aan de familie