Dag 8: Doi Inthanon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8: Doi Inthanon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8: Doi Inthanon

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

20 September 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Het is een paar dagen geleden maar aangezien we geen internet in het hotel hadden is het niet gelukt om de verslagen te uploaden.
Op zondag 20 september zijn we naar de hoogste berg van Thailand geweest.
Allereerst zijn we gestopt bij een waterval, prachtig om te zien!
Hier keken we ook wel een beetje naar uit, want na alle steden en tempels waren we ook wel toe aan natuur!
Hier hebben we een korte stop gemaakt waarna we verder zijn gereden.
Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt van 2 a 3 uur door de bergen.
Het is verplicht om een lokale gids mee te nemen, iemand uit de bergstammen.
Wij hadden geluk want we hadden een gids die ook engels sprak en niet alleen de lokale taal.
Dit was namelijk een man van de Karen stam die een tijdje in Chiang Mai heeft gewoond en gewerkt maar daarna weer terug gegaan is naar zijn eigen stam waar hij nu woont.
Hij kon ons heel veel vertellen over hoe de mensen hier leven en dat maakte het extra leuk.
Zo vertelde hij over de verschillende werkingen van bomen en planten.
De schors van een bepaalde boom werd bijvoorbeeld op wonden gesmeerd en had ongeveer dezelfde werking als betadine.
Tevens was er een plant die goed was bij blaasontstekingen, en een plant die gebruikt werd bij oorontstekingen.
Ook waren er blaadjes van een boom die gegeten worden bij verkoudheid.
Tevens hebben we gezien hoe de koffiebonen groeien en waren er verschillende bananenbomen.
Het is hier geen echt regenwoud omdat er ook droge seizoenen zijn.
We zijn hier ook langs rijstvelden gelopen, hier planten ze maar eenmaal per seizoen rijst.
In sommige delen van Thailand verplanten ze driemaal per jaar rijst, maar het oogsten duurt ongeveer 120 dagen en je hebt er genoeg regen voor nodig.
Ook hebben we nog verschillende watervallen gezien.
Bij een waterval was het extra bijzonder.
Een jongen waar wij veel mee optrekken tijdens deze reis heeft zijn vriendin hier ten huwelijk gevraagd.
Erg bijzonder om mee te maken!
Ik stond dichtbij want ik was fotograaf en het was erg leuk!
Niet geheel onbelangrijk: ze heeft ja gezegd!
Vanuit hier verder gelopen. Op het einde hebben we nog koffie gekregen.
Hierna zijn we vanuit de koffieplek met de busjes doorgereden naar onze lunchplek.
Hier zaten nog een paar mooie vlinders maar deze hebben we helaas niet vast kunnen leggen op foto.
Hierna weer met de bus verder naar het hoogste punt van de Doi Inthanon.
Dit was niet zo heel bijzonder.
We hebben hier nog rondgewandeld maar we hadden niet zoveel uitzicht want we zaten boven de wolken.
Het enige wat ik hier wel nog wil vermelden is Sjefke.
Om privacyredenen heb ik de naam van Gerrit veranderd in Sjefke.
Sjefke heeft deze reis al een paar keer wat akkefietjes gehad.
Allereerst tijdens de fietstocht in Bangkok een watermeter en kinderfietsje niet kunnen ontwijken.
Daarna is de riksja gesneuveld tijdens de riksja tocht.
Toen we halvewege waren met onze riksjas hebben we pauze gehad, hierna wilden we weer opstappen. De riksja van Sjefke brak echter doormidden bij de voorvork/stuurpen.
We hebben al heel vaak gelachen met Sjefke en er wordt meestal gezegd pas op want als Sjefke er bij is blijven de spullen niet heel.
Je raad het al.
We maken een wandeltocht op de top van de Doi Inthanon, lopen over een brugje en horen "boempatsknal". We weten al genoeg en ja hoor, Sjefke is door de leuning van een bruggetje gevallen.
We hebben hem snel omhoog geholpen en gelukkig was het maar heel laag en heeft hij geen schade opgelopen.
Vervolgens zijn we gaan uiteten.
Hier hebben we echt heeeerlijk gegeten! Veruit het lekkerste tot nu toe.
Er werd zelfs vertoond hoe de kip geflambeerd werd.
Iedereen vond het hier lekker.
Hierna zijn we nog naar de zondagavondmarkt geweest in Chiang Mai.
Dit was de leukste markt tot nu toe, erg grote markt met vanalles en nog wat!
Hier hebben we geruime tijd rondgelopen en vervolgens nog wat gedronken bij de mc donalds omdat we geen terrasje konden vinden en pijn aan onze voeten hadden.
Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan en was het weer bedtijd!
Morgen gaan we naar een tempel en de jungle flight!

Liefs uit Chang Mai!

• 23 September 2015 - 09:10

Mam:

Leuk om weer wat te lezen. In Hua Hin hebben jullie ook nog een erg mooie avondmarkt .
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen!