Dag 7: Chiang Rai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 7: Chiang Rai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 7: Chiang Rai - Chiang Mai

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

19 September 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hoii!

Hier zijn we weer.
Gisteravond hebben we eerst de massage gehad.
Ruud had echt de thaise massage, ik een oliemassage.
De thaise massage scheen namelijk soms wat hardhandig en pijnlijk te zijn en dat leek me niet zo handig met mijn rug en nekklachten.
Ik heb een heerlijke massage gehad van 2 uur, Ruud vond het na een uur wel genoeg maar had evengoed ook 2 uur. Hij had gedacht dat het iets zachthandiger zou zijn.
Hierna hebben we zelf ergens gegeten. We zijn naar een restaurant geweest waar je ook gerechten uit verschillende landen kon eten, zelfs bitterballen.
De meesten hadden een Wiener Schnitzel, Ruud had een tournedos en ik kipsate.
Het was heerlijk!
Hierna hebben we nog even over de avondmarkt gelopen en een terrasje gepikt.
Terwijl we op het terrasje zaten begon het nog behoorlijk te regenen en we zijn dan ook niet droog thuisgekomen maar dat is niet erg want we moesten toch nog douchen.
We zijn weer met een tuktuk richting het resort gegaan.
Vandaag weer om 6.15 de wekker waarna we ontbeten hebben en vervolgens weer vertrokken zijn.
Eerst zijn we naar het drielanden punt geweest, de golden triangle.
Hier komen Thailand, Laos en Birma oftewel Myanmar bij elkaar en na een korte klim hadden we een mooi uitzicht!
Dit ligt ook vrij dicht bij China, vanuit hier kun je met de boot naar China.
Vervolgens zijn we naar een museum geweest over opium.
Dit gaat over de geschiedenis van opium, zoals het gebruik, de opiumoorlogen maar ook de handel etc.
Dit was best interessant en leuk om een keer te zien.
Vanuit hier zijn we naar de witte tempel gereden zoals die hier genoemd wordt.
Hier heb ik echt mijn ogen uitgekeken.
Ik vond dit het mooiste gebouw wat ik tot nu toe ooit gezien heb!
Ruud vond het wel een mooi gebouw maar kan niet zeggen dat dit het mooiste is wat hij ooit gezien heeft.
Niet enkel van buiten maar ook van binnen was het prachtig.
Binnen mocht je helaas geen foto's maken.
De tempel zoals die nu is is pas 18 jaar jong.
18 jaar geleden is een kunstenaar hieraan begonnen die een andere tempel dan anderen wilde maken.
Vandaar dat hij er ook voor gekozen heeft om deze helemaal wit te maken.
Van binnen is deze ook erg bijzonder geschilderd, er staan allemaal stripfiguren in zoals kungfu panda, batman, spiderman, michael jackson, hello kitty, minions, je kunt het zo gek niet benoemen of het was er wel in het klein in verwerkt.
Daarnaast was er een grote draak of iets geschilderd.
In een oog staat Bush geschilderd en in de andere Osama Bin laden.
Overal heeft hij een mening en verhaal bij, maar hoe dit precies zit weet ik ook niet te vertellen.
Het was in elk geval prachtig om te zien!
De tempel doet een beetje denken aan de sagrada familia.
Het is een tempel die nog niet af is en waar nog hard aan gewerkt wordt.
Zelf denkt hij niet dat deze nog afkomt voordat hij overlijdt.
Ook op het moment dat wij er waren waren er twee mannen aan het schilderen.
De man waarvan deze tempel is ook professor aan de universiteit en laat zijn leerlingen hier ook schilderen.
Wanneer hij het er uiteindelijk niet mee eens is schilderen ze alles over en beginnen ze weer opnieuw.
Toen we vertrokken hadden we het geluk dat hij bij de tempel stond en we konden met hem op de foto.
Miranda en ik wilde met hem op de foto, hij vond het volgens mij erg leuk dat twee europese meiden met hem op de foto wilden, want we mochten voor.
Deze man bekostigd deze tempel helemaal zelf, hij accepteert ook geen giften omdat hij dan mogelijk afhankelijk is van anderen en hij de tempel helemaal zo wilt maken als hij zelf wilt.
Hierna zijn we gaan lunchen.
Vervolgens zijn we richting Chiang Mai gereden.
Onderweg hebben we nog een film gekeken, de Beautiful boxer.
Een jongen die zich vrouw voelt en dus een ladyboy is, maar wel boxer wordt wegens het geld wat hij hiermee kan verdienen.
Ook een mooie film om te zien hoe het leven hier is. Deze film is namelijk gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Hierna zijn we aangekomen in het hotel waar we drie nachten verblijven.
Aangezien we hier geen wifi hebben weet ik niet wanneer ik de verslagen kan uploaden.
Dadelijk gaan we naar het Kanthoke diner.
Hierna kunnen we eventueel nog even over de markt lopen.
Morgen gaan we wandelen op de hoogste berg van Thailand, de Doi Inthanon, hier hebben we erg veel zin in!

Tot de volgende keer weer.
Groetjes Ruud en Britt

• 19 September 2015 - 16:57

Mam:

Britt, ik had toch zeker gedacht dat jij een wienerschnitzel zou eten