Dag 20: Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 20: Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 20: Queenstown

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

01 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Om 8u vanochtend vertrekken we richting Queenstown. We hebben om 10.00u een helikoptervlucht en we hebben geluk want deze gaat wel door! Na een korte briefing vertrekken we. Er kunnen maximaal 6 passagiers in de helikopter, maar we hebben geluk want wij zitten met zijn vijven samen in een helikopter. Het opstijgen is heel anders dan met een vliegtuig, recht omhoog en vooral als de helikopter een scherpe bocht maakt een gaaf gevoel. Het is heel apart om zo dicht boven de bergen te vliegen en uitzicht te hebben. Ook maken we een snowlanding. Er ligt niet veel sneeuw/ijs, maar we hebben er wel een prachtig uitzicht over bergtoppen in een nationaal park, wauw!
We maken 2 groepsfoto's en dan vraagt Ruud of ik even mee wil lopen naar een bepaalde steen. En dan gaat Ruud op zijn knieën... totaal onverwachts maar zoo ontzettend lief, vraagt Ruud mij ten huwelijk. Ik houd het niet droog, maar zeg natuurlijk JAAAA!! Wat enorm bijzonder is dit zeg!!

Hierna vliegen we weer verder en nog helemaal vol van verbazing en ontroerd, genieten we van de helikoptervlucht. Wat een bijzondere ervaring!

Als we landen gaan we naar de i-site voor informatie wat we hier verder kunnen doen.
We boeken voor vanmiddag een excursie en overmorgen gaan Ruud, Sjors en ik raften.
We gaan lunchen in een foodcourt en hebben even contact met het thuisfront om het nieuws te delen, waarop we alleen maar hele mooie, warme en liefdevolle reacties krijgen.
Hierna wandelen we nog even door het centrum van Queenstown en daarna worden we opgehaald voor onze excursie van vandaag, eerst met een bus over Skippers road en daarna jetboaten op de shotover river.
Skippers road is een weg die in ongeveer 150 jaar geleden aangelegd is tijdens de goldrush en sinds die tijd is er bijna niks meer aan gedaan. Het is smal met een diepe afgrond en je moet goed in de gaten houden of er tegenliggers aankomen zodat je tijdig aan de kant kunt gaan, maar we hebben een goede chauffeur en het uitzicht is prachtig! De chauffeur stopt op enkele plekken, daar waar dat kan, om ons uitleg te geven over de weg en de omgeving, erg interessant. Hier zijn ook enkele plekken waar scènes van Lord of the Rings zijn opgenomen. Daarnaast was dit vroeger een gebied waar heel veel goud gewonnen werd, ooit was dit de meest goudrijke rivier ter wereld. Nu kun je er nog steeds wel wat goud vinden, maar dan moet je lang zoeken om iets waardevols bij elkaar te vinden. De rit zelf is al de moeite waard!
Hierna komen we aan bij de rivier waar we gaan jetboaten. Dit is een enorm snelle boot met 450 pk die over het water raast. We hebben een bestuurder die één is met de boot en dat merken we! Wat enorm gaaf is dit zeg!!! We vliegen over de rivier, schampen net langs rotsen af en worden behoorlijk nat af en toe. Ook zien we hier resten van de goudwinning van vroeger en de oudste bungeejumpbrug van Queenstown, die niet meer in gebruik is aangezien deze te ver uit het centrum ligt. De tijd vliegt letterlijk voorbij, maar het was enorm de moeite waard! Wij vinden het alle 5 fantastisch.
Hierna gaan we terug naar Wanaka waar we boodschappen doen en gaan uiteten bij een leuk restaurantje waar we pasta en pizza eten.
Ruud, Sjors en ik zijn van plan om morgen Mount Roy op te lopen, een pittige wandeling, maar hopelijk de moeite waard. Dit is wel afhankelijk van het weer want als het bewolkt is heb je geen uitzicht en moeten we morgen beslissen of we gaan. In ieder geval gaat de wekker morgen vroeg.
Al met al was dit, mede door het aanzoek, maar ook met de activiteiten die we gedaan hebben, een geweldige dag!!! Wat een manier om het nieuwe jaar in te luiden!!

• 01 Januari 2019 - 06:50

Peter Verhaegh:

Genoeg activiteiten zo te horen. Ik denk, dat opa het ook wel leuk gevonden zou hebben Britt en Ruud!

• 01 Januari 2019 - 06:57

Peter Verhaegh:

En natuurlijk nog veel plezier allemaal!

• 01 Januari 2019 - 15:42

Frans En José Van Eijck:

Van harte gefeliciteerd Britt en Ruud!

• 01 Januari 2019 - 22:04

Emile :

Wat een mooi verhaal weer Britt. Ruud had geen betere plek kunnen bedenken om jou ten huwelijk te vragen als daar boven op die berg na een mooie helikopter vlucht. Britt en Ruud van harte gefeliciteerd van Emile en Anita!!! Britt jij schrijft ik hield het niet droog, maar je had toch wel een droge broek bij je hoop ik. Ik had de broek ook bijna nat toen ik Ruud daar boven op die berg geknield zag zitten op die steen. Ik dacht hij is niet goed door de vlucht of de hoogte, maar toen zag ik het doosje wat hij in zijn hand had en dacht toen meteen mooier kan het niet! Wat een mooie en bijzondere plek om zoiets aan je vriendin te vragen geweldig!!! Wat een heer, ik zal nooit meer peelboer tegen hem zeggen nu hij dit mooie aanzoek heeft gedaan naar jou toe. Je bent een echte bofkont dat je zo iemand hebt mogen ontmoeten, maar hij ook met jou!!! Geniet nog maar lekker allemaal van de fijne vakantie en vooral jij met Ruud, want mooier kon het niet. Groetjes Emile en Anita

• 01 Januari 2019 - 23:47

Emile:

First heard a lot of the news from Julie before I read your note. What can we say about the wonderful news about both of you Britt and Ruud. It was wonderful on your part to give Britt such a Ruud awakening. As you quite likely know that people weigh less the further/higher away they are from the center of the earth and so when you both got back closer down the mountain you began to weigh more and being knowledgeable individuals the you know that you become more attracted to each other the more you weigh - that is why the longer that people are married the more attracted they are to each other - and that is why people like to gain weight. I'll save my jokes when we have a chance to talk to each other. You possibly know that Julie and family and the friends that are visiting them are presently camping in TE ANAU and so not that far away from you presently. I think that some of them will be returning home on Friday and there is the chance that some of you might meet up with each other accidentally before you all get to Dunedin.
    THANK YOU SO MUCH FOR TELLING US ABOUT YOUR WONDERFUL ADVENTURES - QUITE A BIT MORE THAN WHAT MARIE AND I DID WHEN WE WERE IN MANY OF THE SAME AREAS.

HAPPY NEW YEAR TO YOU ALL - From Emile & Marie

• 10 Januari 2019 - 18:23

Gerdy:

Fantastisch niejs Ruud en Britt en jao det gluif ik desse ontroerd raksde..en wie sjiek det ut ganse gezin daobeej aanwezig waas!! Weej winse og van ganser harte proficiat en netuurlijk alle geluk van de waereld toe! Maar baovenal vuul leefde en plezeer aan og beide det geej saame ein mooie toekomst tegemoet gaot!!