Dag 16: Kaikoura - Arthur's pass - Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 16: Kaikoura - Arthur's pass - Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 16: Kaikoura - Arthur's pass - Greymouth

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

28 December 2018 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vanochtend rijden we rond half 9 aan richting Greymouth. Het eerste stuk is vlak en niet heel bijzonder. Dan komen we in de buurt van Arthur's pass, bij Castle Hill. Hier zijn rotsformaties uit kalksteen ontstaan, heel apart en erg mooi om te zien! Hier hebben we geluncht en kort rondgewandeld, zeker de moeite waard!
We komen nog verschillende plekken tegen waar je kunt wandelen maar helaas hebben we hier de tijd niet voor. Over de Arthur's pass wordt geschreven dat het steile hellingen heeft, maar wij vinden dit wel meevallen. Desondanks is het een prachtige route die je niet mag overslaan!
Ook komen we bij het dorpje Arthur's pass village, waar maar liefst 62 mensen wonen en veel meer toeristen zich bevinden. Dit is op 900m het hoogst gelegen dorpje van Nieuw Zeeland, van waaruit je kunt wandelen, klimmen en skieën.
Verder staat het erom bekend dat het er veel regent, maar wij hebben stralend weer vandaag!
Vervolgens stoppen we nog bij lake Poerua, een klein meertje wat prachtig ligt en waar we enkele foto's maken.
Hierna rijden we door tot aan Lake Brunner. Eigenlijk komen we hier voor een toiletstop, maar dit lijkt wel de jetset van Nieuw-Zeeland. Hier zijn enorm veel mensen watersport aan het uitoefenen. We zien veel auto's met aanhangers voor boten, jetski's en waterscooters en zien die aan de slag op het meer.
Wat ons overigens opvalt is dat in vrijwel geheel Nieuw-Zeeland openbare toiletten zijn, die ook netjes zijn en waar toiletpapier is.
Hierna rijden we door naar Greymouth, onze eindbestemming voor vandaag.
Eerst stoppen we hij de i-site voor informatie en gaan we boodschappen doen. Hierna rijden we naar een view deck waar je pinguins en hectordolfijnen (de kleinste soort dolfijnen, die alleen voorkomen in Nieuw-Zeeland) zou kunnen spotten, maar helaas zien we er geen.
Daarna rijden we naar ons motel van waaruit we gaan eten.
Na het eten lopen we vanuit onze motelkamer nog even naar het strand voor de zonsondergang. Bij het motel zitten twee honden die trouw met ons meegaan. Hierna gaan we nog even naar de gamehall voor een potje ping pong en airhockey en daarna gaan we naar de kamer om ons te douchen en naar bed te gaan.
Morgen rijden we naar Fox Glacier. We hebben het vandaag niet meer gered om naar de Punakaiki pancake rocks te gaan, maar dat staat voor morgen op de planning.