Dag 8: Hluhluwe - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8: Hluhluwe - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8: Hluhluwe

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

07 December 2017 | Zuid-Afrika, Bayala

Gisteravond nog gezellig gegeten (waaronder carpaccio van springbok), gedronken en rond 22.00u gaan slapen.
Vanochtend werden we om 5.00u gewekt om op tijd op safari te gaan in het Hluhluwe park.
We hebben vandaag een jarige, Vera wordt 26. Vera is overigens 1 van de 5 jarige die we hebben tijdens deze reis! Feest genoeg! Maar vanochtend hebben we dus samen met de jonkies afgesproken om om 5.00u voor de deur te gaan zingen en dat hebben we gedaan! Vera is samen met Leon en Floris en die hebben gezorgd voor slingers, toeters en confettikanonnen, dus van tevoren is het restaurant al versierd. Toen de deur geopend werd voor onze zangkunsten werd de confetti naar binnen geknald. Goed begin van de dag!
Helaas regent het weer wat, maar we krijgen regencapes dus dat mag de pret niet drukken.
We rijden het park in en zien al meteen een neushoorn. In vrij korte tijd zien we vanalles en daarna weer een tijdje niets maar persoonlijk vinden wij het park veel mooier dan het Kruger park. Mooie uitzichten, groene omgeving.
Maar het hoogtepunt van vandaag waren toch wel de leeuwen!!! We hebben 3 mannetjesleeuwen gezien (2x) en 2 leeuwinnen! En we waren superdichtbij, heeeeel gaaf!!
Verder hebben we een megagrote slak gezien (de Afrikaanse landslak), een schildpad, meerdere neushoorns, waterleguaan, veel roofvogels (steppebuizerd, arenden, gieren en nog anderen), een zeer giftige slang waar nog geen tegengif voor is en dus dodelijk (die onze gids voor ons even met de handen aanpakte zodat we hem goed konden zien), veel nyala's, impala's, meerdere soorten apen, buffels en veel giraffen (waaronder een karkas van een giraffe, die een tijdje geleden gedood is door leeuwen). Ohja en niet te vergeten: een mestkever! Mestkevers leggen hun eitjes in een mestbal en vervolgens gaan ze ermee rondrollen om op een veilige plaats te verbergen, echt heel grappig om te zien. Klein beestje wat rondrolt met een poepbal.
We hadden vandaag een hele leuke gids, die zelf erg enthousiast was en erg veel wist. Hij is al gids sinds 1986, van 1986 tot 1999 in het Krugerpark en vanaf 1999 in Hluhluwe, zeer ervaren dus.
Rond 12.00u hebben we geluncht in het park en hierna hebben we nog een tijd rondgereden, neushoorns en leeuwinnen gezien en rond 14.00u gingen we terug. De middag hebben we voor onszelf, eerst hebben de meesten een dutje gedaan, wij ook.
Daarna samen in de bar spelletjes gedaan en wat gedronken.
Om 19.00u gaan we weer dineren.

Morgenvroeg staan we weer om 5.00u op om deze keer een safari bij onze lodge te gaan doen. In de middag gaan we een boottocht maken bij St. Lucia om nijlpaarden en krokodillen te gaan spotten.