Dag 5: Phitsanulok - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 5: Phitsanulok - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 5: Phitsanulok - Chiang Rai

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 September 2015 | Thailand, Chiang Rai

Hoi!

Vanmorgen mochten we 'uitslapen', om 6.30 ging de wekker.
Na een lekker ontbijt met wentelteefjes zijn we om 7.45 vertrokken.
Eerst zijn we vanuit het hotel naar een school gelopen, in Thailand is het gebruikelijk dat alle scholen 's ochtends om 8.00 uur het volkslied zingen.
Alle schoolkinderen stellen zich op in rijen.
Hierna begint eerst het volkslied op cd te spelen en daarna live.
Tijdens het live spelen van het volkslied zingen de schoolkinderen het volkslied mee en wordt de vlag van Thailand ook de lucht in gehesen.
Om 18.00 uur wordt het volkslied weer gespeeld en de vlag weer omlaag gelaten.
Dit herhaalt zich iedere dag.
Het was bijzonder om dit een keer te zien.
Hierna zijn we met de bus vertrokken naar Sukothai.
Hier zijn we met de fiets door het oude historische centrum van Sukothai gefietst, dit is een werelderfgoed.
Leuk om te zien, maar nadat we gisteren bij Ayutthaya zijn geweest lijkt dit er een beetje op.
Het is erg warm en ik zit liever op de fiets dan dat we hier rondlopen.
Pommetje is echter erg enthousiast en vertelt het liefst de hele dag.
Het is geweldig om te zien hoe trots hij is op zijn land en hij weet er dan ook erg veel vanaf.
Vervolgens hebben we hier nog wat gedronken en zijn we weer verder gereden.
Onderweg hebben we les gehad van Martijn en Pommetje over het Thaise alfabet.
De Thaise taal is een hele ingewikkelde taal maar het was leuk om er wat uitleg over te krijgen.
Het favoriete nederlandse woord van Pom is mooi.
Hij spreekt het namelijk ongeveer hetzelfde uit als moi en moi in het thais betekent schaamhaar hahaha.
We zijn nog even gestopt bij een 'kleine buddha', wat een enorm ding zeg!
Ik zal nog proberen wat foto's te plaatsen maar dat is wat lastig, de internetverbinding is niet altijd even goed.
Vanochtend heb ik als het goed is wel wat foto's geplaatst.
Hierna een korte plaspauze en vervolgens weer door.
We rijden vandaag echt naar Noord Thailand en we rijden door prachtig bergachtig gebied.
Het is hier ontzettend groen en erg mooi om te zien!
Tevens hebben we onderweg nog een documentaire gekeken over een monnik die zich bekommert over kansloze en verlaten kinderen.
Het heet iets met Buddhas lost children, dit kunnen jullie evt opzoeken als jullie willen.
Als laatste nog een tussenstop gemaakt bij een stuwmeer.
Op de bodem van dit stuwmeer (10m diepte) ligt een tempel waar je heen kunt duiken. Helaas zit dat er voor ons niet in haha, had me wel leuk geleken.
Bij dit stuwmeer zit een cafeetje waar je caffee latte kon krijgen, deze werd volledig versierd. Creatief!
Vanuit hier zijn we naar het resort gereden.
Een chique resort en we hebben heerlijk gedineerd!
Mooie kamers, wel met harde bedden.
Hier verblijven we twee nachten.
Maar nu eerst nog even wat drinken op t terras!
Morgen gaan we naar bergstammen en krijgen we een massage.
We hebben vandaag weer een lange reis erop zitten en nu verblijven we twee nachten in Chiang Rai.

Groetjes en tot morgen!

• 17 September 2015 - 18:06

Mam:

Die massage zal welkom zijn na zo'n vermoeiende reis.
    Erg leuk om de verslagen te lezen, voor ons zijn ook veel dingen herkenbaar!

• 17 September 2015 - 22:17

Peter:

Zo weer eens even bij gelezen en volgens mij genieten jullie van een prachtige reis. Misschien kunnen jullie zo'n restaurant openen aan de Napoleonsbaan, een kok hebben we tenslotte in de familie en Ruud kan goed vangen. Uniek in Nederland! Nog veel plezier en tot het volgende verslag.