Dag 3: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 3: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 3: Bangkok - Kanchanaburi

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 September 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Hoooiiiii!

Vandaag een fantastische maar ook lange dag gehad.
Vanmorgen vroeg eruit want om 7.00 zijn we vertrokken.
Weg uit de drukte van Bangkok, vertrekken we richting Kanchanaburi.
Allereerst stoppen bij de unieke treinmarkt, de zogenaamde Maeklong Market.
Dit is een markt op een treinspoor waar de plaatselijke bevolking hun boodschappen doen.
Aan beide kanten van het treinspoor bevinden zich de kraampjes.
Wanneer er een trein aankomt dan toetert deze en zorgen de mensen ervoor dat hun spullen opgeruimd worden, de luifels ingeklapt en de trein kan passeren.
Voor wie zich hier niets bij voor kan stellen, zoek maar eens op op google of youtube, erg apart!
Helaas hebben wij geen passerende trein gezien, want ze zijn hier aan het spoor aan het werken.
Vanuit hier zijn we doorgereden naar de drijvende markt.
Voordat we hier kwamen gingen we eerst met een longtail boot en stuk door het water.
Een hele bijzondere ervaring!
We zagen hoe de plaatselijke bevolking hier leeft.
De drijvende markt is ontstaan doordat vroeger de enige over het water was.
Tegenwoordig is er ook wat meer infastructuur, maar over het water is nog steeds de belangrijkste verbinding in dit gedeelte.
Onderweg zagen we al een paar 'marktkraampjes/bootjes', erg leuk om te zien!
Hierna kwamen we aan bij de echte drijvende markt, dit viel een klein beetje tegen.
Weinig oorspronkelijke bootjes en verkoopwaren, maar echt enorm gericht op toerisme en dus verkopen van souvernirs. Leuk om een keer te zien, maar ik zou er niet nog een keer teruggaan.
Vanuit hier zijn we naar een museum gegaan over de tweede wereldoorlog, het innemen van een aantal landen van Azie door Japan. Dit was met name ook gericht op de bouw van de bridge over the river Kwai.
Voor mij was dit nog redelijk onbekend, maar ik vond het persoonlijk erg indrukwekkend. Ruud vond hier niet zoveel aan. Naast dit museum ligt ook de begraafplaats van de gesneuvelde soldaten in die tijd.
Hier liggen ook een aantal Nederlanders.
Vervolgens zijn we richting de brige of the river Kwai gereden.
Een stukje hiervan af zijn we op een soort vlonder gestapt, een drijvend restaurantje waarmee we werden voortgetrokken door een bootje, heel erg leuk en heerlijk gegeten!
Eenmaal aangekomen bij de bridge over the river kwai zijn we hier uitgestapt en hebben we hier een tijdje rondgelopen.
De brug is indertijd gebombardeerd en hierna is het middelste gedeelte (wat verdwenen was) weer opnieuw opgebouwd.
Met het verhaal erachter is het erg mooi om te zien en ook de omgeving is hier prachtig.
Vanuit hier zijn we een stuk verder gereden met de bus richting een treinstation.
Onderweg kwamen we een aantal apen tegen (longtail makaken), even een stop gemaakt en wat foto's uiteraard.
Eenmaal aangekomen bij het treinstation hebben we een stuk met de trein gereden over de oude birma spoorlijn.
Deze is niet meer origineel, vroeger was deze spoorlijn smaller.
Dit was erg indrukwekkend, omdat je kunt zien op wat voor moeilijke plaatsen de krijgsgevangenen deze spoorlijn hebben moeten bouwen.
Daarnaast was de omgeving hier prachtig!
Onderweg in de bus hebben we vandaag de film 'The railway man' gekeken.
Een van de mooiste films die ik ooit gezien heb!
En zeer herkenbaar omdat dit zich afspeelt op de plaatsen waar we vandaag geweest zijn.
Zeer zeker een aanrader, en al helemaal voor de mensen die hier geweest zijn!
Vervolgens richting het hotel gereden waar we rond half 6 aan gekomen zijn.
Hierna lekker gezwommen en vervolgens gegeten met zijn allen.
's Avonds op tijd naar bed (om 21.30 uur), want we zijn inmiddels toch moe van de lange dagen die we maken. Morgenochtend gaat om 5.30 uur weer de wekker en gaan we een lange reisdag tegemoet.

Groetjes vanuit Kanchanaburi!