Heenreis en dag 1 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Heenreis en dag 1 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Heenreis en dag 1 Bangkok

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 September 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Hierbij ons eerste verslag vanuit Thailand.
Zaterdagochtend zijn we rond 9.00 vertrokken vanuit Kessel.
Pap heeft ons gebracht, maar eerst hebben we Opa ook nog opgehaald.
Hierna zijn we richting Schiphol vertrokken.
We hadden al online ingecheckt en eenmaal aangekomen op Schiphol waren we zo door de douane heen.
We wilden nog lekker een broodje gaan eten, maar dat zat er helaas niet in.
Er waren maar twee "restaurantjes", eentje met pizza en pasta en de Mc Donalds.
Dus zijn we maar naar de Mc Donalds gegaan, lekker begin van de vakantie haha.
Vervolgens door naar de gate, waar we nog even hebben moeten wachten voordat we het vliegtuig in konden.
We vliegen met China Airlines en eenmaal in het vliegtuig was dit ook wel te merken.
Uiteraard veel chinezen, zowel passagiers als de medewerkers.
De medewerkers spreken ook maar gebrekkig engels en dat is lastig communiceren.
Daarnaast chinese kranten, maar ook het beeldscherm is half chinees.
We wilden een film gaan kijken, maar zelfs die hadden chinese ondertiteling (wel engels gesproken).
Aangezien ik automatisch naar de ondertiteling kijk en er geen bal van snapte, ben ik hier maar weer mee gestopt.
Vervolgens wilde ik een spelletje gaan doen. Majong.
Eenmaal opgestart bleek dat dit geheel chineestalig was, dus ik wist niet eens meer hoe ik dit scherm wegkreeg.
Uiteindelijk heeft Ruud dit voor mij gedaan met een beetje moeite.
Later toch nog maar wat geslapen, we zijn namelijk om 14.15 vertrokken op Schiphol, maar we zijn rond 7 uur lokale tijd in Bangkok geland.
Dat betekent voor ons dat we de nacht overslaan.
We hebben maar amper geslapen. Dat wordt een lange dag!
We maken kennis met onze twee gidsen, "Pom of pommetje", een thaise gids, en Martijn, een nederlandse gids.
Rond half 9 kwamen we aan bij het hotel (in Nederland is het 5 uur eerder), voor ons dus midden in de nacht.
Hierna wat informatie, omgekleed en richting de klongs van Bangkok, het 'Venetie van het oosten'.
Hier hebben we een boottocht gemaakt over de Chao Praya rivier.
Normaal gesproken vaar je echt door de smalle klongs, maar er is laag water (een meter lager dan normaal) en dat is nu niet mogelijk.
We krijgen een mooie eerste indruk van Bangkok en stoppen meteen bij de eerste tempel, de Wat Arun.
Op zich een mooie tempel, maar de grootste toren bevindt zich in de steigers en dat is jammer.
Martijn vertelt ons de dingen tussendoor, op de niet toeristische plekken.
Pom gaat met ons mee naar de tempel etc. Hij heeft hier namelijk een 'post universaire studie' voor gedaan? En in Thailand is het zo geregeld dat alleen iemand met de Thaise nationaliteit dit mag doen.
Bij vragen kan Martijn dit later nog aan ons vertellen.
Na deze boottocht hebben we nog een gezamenlijke lunch gehad, dit was prima te eten.
Hierna terug naar het hotel waar we zo'n 3 uur de tijd voor onszelf hadden.
Ruud is gaan slapen en ik ben gaan zwemmen, we hebben namelijk een prachtig rooftop zwembad met uitzicht over Bangkok!
Hier heb ik wat beter kennis gemaakt met een aantal mensen van onze groep.
De groep is eerlijk verdeeld, een aantal jongeren en een aantal 'wat ouderen'. In totaal zijn we met 16 personen en tot nu toe lijkt het onderling allemaal goed te klikken.
Om 18.00 moeten we verzamelen en gaan we weer een boottocht over de Chao Praya river maken.
Ditmaal met een diner en dansvoorstelling.
Ook hier lekker gegeten en luxe ook (4 gangen).
Een mooie indruk van Bangkok in de avond.
Vervolgens terug naar het hotel, waar we rond 21.00 aankomen.
Eenmaal aangekomen begint het te druppelen, maar even later valt de regen er met bakken uit en onweert het. We zitten tenslotte in het regenseizoen, maar liever 's nachts dan overdag regen!
Het is een lange, vermoeiende dag geweest, maar een mooie eerste indruk van Thailand!
Nu is het inmiddels 22.00 hier, bij jullie dus 17.00 en dat betekent dat ik inmiddels al ruim meer dan 30 uur wakker ben en het nu tijd is om te gaan slapen.
Morgen gaat de wekker weer om 7.00, om 8.00 vertrekken we voor nog een dagje Bangkok.
Eerst door China town, dan naar het koninklijk paleis, lunchen en fietsen door Bangkok.
Wij hebben er in ieder geval zin in!

Groetjes Ruud en Britt

• 13 September 2015 - 17:59

Peter:

Hoi Britt & Ruud,

Leuk om te lezen dat jullie een mooie en indrukwekkende dag hebben gehad. Wel vermoeiend als je een nacht overslaat, maar dat zal de pret niet drukken. Een goed begin is het halve werk en hopelijk volgen nog vele mooie dagen, maar daar twijfel ik geen moment aan. We kijken nu al uit aar het volgende reisverslag.

• 14 September 2015 - 08:00

Ria: