Dag 29 en 30: Christchurch - Hong Kong - Amsterdam - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30: Christchurch - Hong Kong - Amsterdam - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30: Christchurch - Hong Kong - Amsterdam

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

11 Januari 2019 | Nederland, Venlo

We staan rond 8u op en het is mooi weer. We hebben mail dat de vlucht een half uur vertraagd is en we dus om 15u vliegen. In principe is dat fijn want dan zouden we een half uur langer hier hebben en een half uur korter in Hong Kong, maar we moeten de auto evengoed om 11.30u inleveren dus daar schieten we niet zoveel mee op.
Om 10u vertrekken we bij ons motel en dan rijden we voor de laatste keer rond door Christchurch.
In totaal hebben we 5560 km gereden, waarvan 2040 km op het noordereiland en 3520 km op het zuidereiland.
We hebben enorm genoten van deze prachtige reis!
Daarna komen we aan op het vliegveld waar we de auto inleveren en de koffers inchecken. Hierna gaan we nog lekker naar buiten want het is 28 graden en er staan zitzakken buiten op een grasveld. Daar genieten we van de laatste zonnestralen in Nieuw-Zeeland.
Vervolgens eten we nog wat op het vliegveld en gaan daarna door de douane. Bij de douane raken we aan de praat met een vrouw die in Christchurch woont. Zij vroeg of wij het ook zo stil vonden in Christchurch. Hier hadden we het onderling ook al over gehad, maar toen gedacht dat dit mogelijk kwam omdat de studenten vakantie hadden o.i.d. Deze mevrouw geeft echter aan dat zij ook merkt dat het erg rustig is en dat er veel mensen vertrokken zijn uit Christchurch na de aardbeving. Omdat de wederopbouw erg lang duurt, nu al zo'n 8 jaar, denkt zij ook niet dat deze mensen nog terug komen. Er zijn er veel naar Australië en andere gebieden in Nieuw-Zeeland verhuisd, waar zij inmiddels waarschijnlijk een nieuw leven hebben opgebouwd. Dat verklaart voor ons waarschijnlijk waarom het voor zo'n grote stad, zo rustig is.
Uiteindelijk kunnen we pas om 15u boarden en gaan we pas tegen 15.30u vliegen. Pap, mam en Sjors zitten aan de zijkant bij het raam en Ruud en ik in het midden. Wij hebben geluk want er zijn 3 plaatsen maar er zit niemand naast ons dus hebben we wat meer ruimte.
We landen rond 22.30u plaatselijke tijd in Hong Kong (voor ons is het dan 2.30u).
Na een korte tussenstop vertrekt onze volgende vlucht om 00.25u plaatselijke tijd in Hong Kong. Dit zou de eerste van deze reis zijn die wel op tijd vertrekt, maar hoewel we wel op tijd aan boord zitten, is er een klein medisch issue waardoor we moeten wachten en alsnog 45 min te laat vertrekken.
Verder verloopt de vlucht prima en landen we om 6.00u nederlandse tijd in Amsterdam.
Net na 7.00u zijn we alweer onderweg vanuit Amsterdam naar het zuiden en het meest vreemde is dat de bestuurder van de auto weer links zit en we nu aan de rechterkant moeten rijden. En ik weet niet of ik eerder benoemd heb dat de ruitenwisser en de richtingaanwijzer in Nieuw-Zeeland andersom zitten, maar bij het wegrijden wordt al meteen twee keer de ruitenwisser in plaats van de richtingaanwijzer gebruikt.
We sluiten deze vakantie samen af met een ontbijtje bij de Mc Donalds (om 9u maar voor ons is het dan eigenlijk 21u) en om 9.45u komen we thuis aan.

Iedereen bedankt voor het meelezen en -leven met onze reis en bedankt voor jullie reacties! Voor diegene die nog een reis gaan maken naar dit prachtige land, geniet! Bij vragen horen we het graag!