Dag 27: Geraldine - Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 27: Geraldine - Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 27: Geraldine - Akaroa

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

08 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Onze wekker gaat wederom om 7u en rond 8.30u vertrekken we richting Akaroa. Het is 18 graden en een beetje bewolkt.
We komen rond half 12 aan in Akaroa. De omgeving onderweg is mooi maar niet heel bijzonder, maar net voordat we arriveren hebben we een prachtig uitzicht over de baai.
We gaan eerst langs de i-site waar Ruud, Sjors en ik kajaks huren. Behalve dat je hier een boottocht kunt maken om hector dolfijnen en ander wildlife te zien, is hier volgens mij niet heel veel te doen.
Qua wandelingen raden ze ook niet zoveel aan. Het dorpje zelf is wel erg leuk om een keer rond te wandelen, het is een gezellig dorp wat mooi aan de baai ligt.
Hierna halen we pie's bij de supermarkt en eten die lekker op.
Dan gaan we naar ons appartement. Het ligt een kleine 2 km buiten het centrum maar het is een geweldig appartement en het ligt op een prachtige plek met uitzicht over de baai!
Hierna gaan we richting de kajaks. Ruud en ik hebben een dubbele kajak en Sjors een eenpersoonskajak.
We kajakken op zee, maar het is een baai dus het is vrij goed te doen. En gelukkig gaan we eerst wind in, dus zal de terugweg makkelijker gaan. We zijn nog niet ver weg van onze startplek als we hector dolfijnen zien!!! Dit is de kleinste dolfijnensoort en deze komen alleen in Nieuw-Zeeland voor. Ze komen erg dichtbij, en ze zwemmen ongeveer een kwartier bij ons in de buurt, een geweldige ervaring. Daarna kajakken we verder in de veronderstelling dat we er dan nog wel meer zullen zien maar dat is helaas niet zo.
We kajakken een behoorlijk stuk weg om ons vervolgens weer om te draaien. Sjors en ik zouden hier morgen met dolfijnen gaan zwemmen (in het wild) en Ruud zou meegaan op de boot. We hebben na deze ontmoeting met dolfijnen van zo dichtbij echter besloten dat we dit proberen te annuleren. Ondanks dat het minder dan 24 uur van tevoren geannuleerd wordt doen ze hier nergens moeilijk over en krijgen we ons volledige geld terug. Dit valt ons sowieso op in Nieuw-Zeeland, mensen zijn enorm vriendelijk en doen eigenlijk nergens moeilijk over.
We hadden de kajaks voor 4 uur gehuurd maar na ruim 3 uur vinden we het wel goed geweest en gaan we terug (stiekem is kajakken toch best zwaar).
Pap en mam hebben in de tijd gewinkeld en geprobeerd alvast in te checken voor onze terugvlucht, maar dat was niet gelukt. Hierna gaan we terug naar het appartement om te douchen en klaar te maken en vervolgens uit te gaan eten bij de Thai.