Dag 26: Twizel - Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 26: Twizel - Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 26: Twizel - Geraldine

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

07 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Geraldine

We staan om 7u op en vertrekken rond half 9 richting Mount Cook. Nu het helder weer is zien we dat de omgeving bij Twizel ook erg mooi is.
Om bij Mount Cook te komen rijden we langs lake Pukaki af, wauw!!! Een prachtig helderblauw meer, met op de achtergrond Mount Cook. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Dan komen we aan bij Mount Cook waar we een wandeling van een kleine 3 uur doen, de Hooker valley track. Dit gaat tot aan een meer dat voor mount Cook ligt, waar nog ijsbrokken in liggen. Heel apart om te zien! De wandeling is erg mooi, we kijken naar besneeuwde bergen met verschillende gletsjers en aan de andere kant zien we in de verte het Pukaki meer liggen. Ook hebben we vandaag prachtig weer! 25 graden en zonnig, bijna niet voor te stellen hoe het weer hier kan verschillen.
Hierna rijden we weer langs lake Pukaki af waar we picknicken.
Daarna rijden we door tot aan lake Tekapo, eenzelfde soort kleur helderblauw meer. Hier lopen we naar een kerkje, dit is bekend omdat er alleen natuurlijke materialen voor gebruikt zijn. Het ligt prachtig en van binnenuit heb je een prachtig uitzicht over lake Tekapo!
Ook zien we hier overal lupines in bloei staan, dit maakt het plaatje compleet.
Het water is heerlijk en nadat ik even pootje heb gebaad gaan we weer verder.
We rijden bij Mount John omhoog, waar je $8 moet betalen, maar vervolgens wel een mooi 360 graden uitzicht hebt. Hier bovenop ligt het observatorium voor de universiteit van Canterbury. De omgeving staat hier bekend als een van de beste ter wereld om sterren te kijken.
Wij rijden hierna door naar Geraldine, waar we overnachten.
Nadat we boodschappen hebben gedaan gaan we uiteten en hierna drinken we nog wat. Nu is het 22.30u en gaan we zo naar bed.
Morgen gaan we richting Akaroa.