Dag 19: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 19: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 19: Wanaka

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

31 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

We slapen uit tot half 9 en staan dan op, het weer lacht ons toe! Buiten een paar wolkjes is er blauwe lucht en stralende zon. We hangen de was buiten, ontbijten en lopen dan naar het centrum om informatie te vragen bij de isite.
Hier geven ze aan dat we in de drukste week van het jaar zitten en er al echt heel veel volgeboekt is. Dat hadden we al gemerkt, gezien we in augustus alle accommodaties geboekt hebben en er toen al niks meer te vinden was in Wanaka (tot we een klein geluksmomentje hadden en dit appartement wel nog vrij was en geboekt kon worden als we 4 dagen zouden blijven en dat hadden we er graag voor over).
Helaas zijn er daardoor veel dingen niet meer te boeken die we wel graag zouden doen, zoals bijv. waterscooters huren. Buiten de wandelingen die ze aanraden, raden ze ook een fietstocht aan. Met een beetje geluk kunnen we die wel nog maken!
We worden vanuit de isite bij ons huis afgezet zodat we ons snel kunnen omkleden en de tas pakken en dan zetten ze ons af bij Lake Hawea van waaruit onze fietstocht start. Pap, Ruud, Sjors en ik hebben een gewone mountainbike en mam een elektrische mountainbike.
Ons uitzicht waar we afgezet worden is al prachtig, maar onze fietsroute is ook echt geweldig!!
Wat mij betreft de mooiste fietstocht die ik ooit gemaakt heb! Helemaal langs de rivier en het Wanaka meer, geweldig genoten. Het is wen tocht van 30 km die over gravelpaadjes gaat, maar grotendeels vlak/ een beetje berg af en over het algemeen echt goed te doen.
Hierna gaan we op een terrasje zitten in Wanaka en genieten van de gezelligheid en de drukte.
Ik loop nog even naar de Wanakatree, die in het meer staat en daardoor bekend is, erg apart. De rest drinkt wat op het terras.
Hierna gaan we terug naar het appartement om te eten, douchen, uitrusten en klaar te maken voor vanavond.
Om 22.30u lopen we richting het centrum. Hier valt het tegen, we lopen eigenlijk alleen maar jeugd van onder de 18 (die behoorlijk diep in het glaasje hebben gekeken) tegemoet, op enkele uitzonderingen na. De meeste café's zijn dicht en enkele die open zijn zitten vol. Op het strand en op straat zijn wat eettentjes en tentjes met leuke muziek, echter er mag geen alcohol worden geschonken op straat en ook hier bevindt zich vooral jonge jeugd.
Dus besluiten we op het strand naar het vuurwerk te kijken en het nieuwe jaar in te luiden. De hemel is zeer helder dus we zien enorm veel sterren en dat is prachtig. Zoveel heb ik er nog nooit gezien! Het vuurwerk is mooi, heel anders dan bij ons aangezien er voornamelijk op 1 plek vuurwerk afgestoken wordt. Hier luiden we het nieuwe jaar in! Heel apart, in de zomer op het strand en 12 uur voordat in Nederland het nieuwe jaar wordt ingeluid.
Hierna gaan we terug naar het appartement, proosten we op het nieuwe jaar en gaan we rond 1.30u naar bed zodat we morgen enigzins fris zijn voor de helikoptervlucht in Queenstown (hopende dat deze doorgaat!).