Dag 13: Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13: Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13: Abel Tasman

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 December 2018 | Nieuw Zeeland, Motueka

Allereerst willen wij jullie allemaal fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar wensen!

Rond 7.00u staan we op en om 9.20u vertrekt onze boot in Abel Tasman. We vertrekken van Apple Tree Bay naar Medlands beach. Dit is de enige boot die hier vandaag vertrekt omdat het eerste kerstdag is. Helaas regent het vandaag, maar we zijn goed voorbereid met een regenjas, poncho, paraplu e.d.
De eerste bezichtiging vanuit de boot is "Split Apple Rock", dit is een rots die heel recht doormidden is gespleten.
Wij stappen uit bij Medlands beach, om vervolgens vanuit daar terug te lopen naar Anchorage bay, een wandeling van 11,4 km. Het eerste stuk, tot aan Torrent bay, vinden wij niet heel bijzonder. Misschien dat dit ook komt door de regen. Bij Torrent bay vinden we een overkapping waar we droog zitten om te kunnen lunchen. Ondanks dat het regent is het niet koud, hier zijn ook mensen aan het zwemmen.
Hierna lopen we verder, onderweg komen we nog een vrij zeldzame loopvogel tegen, de Weka. Daarnaast zien we Karuhiruhis (bonte aalscholvers), jan-van-genten, scholeksters en nog anderen. Ook horen we veel vogels mooie melodietjes fluiten.
Het stuk vanuit Torrent bay naar Anchorage bay vinden wij een stuk mooier, langs de kust af. Het uitzicht en de kleur van het water, de dieren e.d. zijn echt prachtig! Helaas schijnt de zon niet, dan was het vast nog mooier geweest!
Met de braces voor de knie is het mam ook redelijk goed afgegaan.
Rond 15.15u vertrekt de laatste boot vanuit Anchorage bay en daar gaan wij ook mee terug. We zijn een beetje doorweekt van de regen dus gaan lekker binnen zitten. We varen nog langs een kolonie zeehonden waarna we terug gaan naar de baai. Ook hier zijn een aantal mensen aan het zwemmen. Daarna gaan we terug naar ons appartement, waar Ruud en Sjors heerlijke pasta voor ons koken!
We maken er een gezellige avond van met een spelletje.
Morgen gaan we naar Kaikoura, op zoek naar walvissen.

• 25 December 2018 - 13:09

Anci Leender:

Ook voor jullie allemaal een mooie en gezellige 2de kersdag gewenst.

Groetjes vanuit Kessel.

• 26 December 2018 - 15:40

Gerdy:

Ha ierste kersdaag zoot der heej taegeneuver ein laevesgroete papegaai in de baum rood en kobaltblauw prachtig.. dao kwaam eine man op enne fiets dae det bies aansprook waonao ze same op hoes aan fietsde en nae ik heb genne vogel as geej det noo zuut dinke ut is waorgebeurd!