Dag 6: Paihia - Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 6: Paihia - Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 6: Paihia - Whitianga

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

18 December 2018 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hoi allemaal!

De bedoeling vanochtend was dat we om 8u zouden vertrekken, maar met een beetje vertraging waren we om 8.30u dan ook onderweg.
We hebben vandaag echt een prachtige route gereden!
Onze eerste stop is in Kawakawa. Hier staat het meest bijzondere openbare toilet van Nieuw-Zeeland, het Hundertwassertoilet. De oostenrijkse architect Frederick Hundertwasser heeft hier in Kawakawa zijn laatste levensjaren doorgebracht. Dit toilet heeft hij in 1999 aangelegd, waarbij hij samengewerkt heeft met de lokale bevolking. Heel apart en leuk om te zien en uiteraard een goede reden voor een toiletstop!
De volgende stop is bij de Whangarei watervallen. Na een fotostop rijden we verder richting de Whangarei Quarry Gardens. Dit is een botanisch aangelegde tuin op een plek waar vroeger een zandsteengroeve was. Hier hebben we even rondgewandeld maar dit was niet zo bijzonder.
Vervolgens hebben we de route vervolgd waarna we uitkomen bij een van de mooiste lunchplekken die we ooit gezien hebben! Aan het strand bij Bream bay/ Waipu cove, met een soort riviertje met prachtige overhangende bomen. Foto's doen geen recht aan hoe dit in het echt uitziet! Hier hebben we dan ook heerlijk genoten van onze picknick lunch. Het zeewater is hier in het noorden het warmst en dat is ook te voelen, een aangenaam temperatuurtje.
Er staan overigens bijna nergens prullenbakken, maar toch is het overal schoon. Iedereen wordt geacht zijn eigen rommel mee te nemen en doet dit ook.
Er vallen ons ook wat andere dingen op. Op verschillende plekken zien we auto's langs de weg die een ongeluk hebben gehad en gewoon op die plek blijven staan. Op 1 plek stonden er zelfs pionnen om de auto heen, om het af te schermen. Misschien goedkoper dan dat een auto afgesleept moet worden maarja...
Ook staan op verschillende plekken bij huizen magnetrons (als brievenbus) langs de weg.. mocht iemand weten wat de reden hiervan is dan horen we dat graag!
Rond 19u komen we aan bij ons hotel. We gaan eerst boodschappen doen en daarna uiteten bij een bar waar we een lekkere steak, burger en fish and chips eten.
Om jullie een indruk te geven van het weer: het is hier zo'n 26 graden.
Morgenochtend gaan we op tijd richting Cathedral cove en hot water beach.

• 18 December 2018 - 09:00

Emile:

Leuk om het weer te lezen!!!! Ik heb mijn oude magnetron bij jullie aan de deur gezet, zodat hij toch nog als brievenbus gebruikt kan worden. Als je hem niet gebruikt, dan doe je hem maar naar de sloop dan ben ik hem met een goed fatsoen kwijt. Ik hoef hem niet terug, want ik gebruik hem niet als brievenbus. Ha ha haaaaaaaaaa!!

• 18 December 2018 - 12:53

Marianne:

Wat weer een leuk verhaal wat je schrijft. Zo zie je maar dat ieder land zijn eigen gebruiken heeft. Het zou niet in mij opgekomen zijn om een magnetron als brievenbus te gebruiken.
    Geniet van het warme weer en mocht het te warm zijn stuur maar een paar graadjes deze kant op.