Dag 5: Paihia - Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 5: Paihia - Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 5: Paihia - Bay of Islands

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 December 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Erg leuk om te weten dat jullie met ons meelezen. :) Het lukt mij vanwege de niet al te goede internetverbinding helaas niet om foto's te uploaden. Wanneer de internetverbinding wat beter is zal ik dit nogmaals proberen!
Vanochtend om 9u zijn we met een boot vertrokken naar de bay of islands. We zijn amper onderweg en dan komen we een groep van 5 orka's tegen! Volgens de crew is dit zeer zeldzaam, ze zien dit vrijwel nooit en al helemaal niet in december. Orka's komen hier sowieso maar 1x per ongeveer 5-7 weken in de baai. En wij zien nu 1 mannetje, 2 vrouwtjes, 1 tiener en 1 baby!! Wauw!!
Even later komen we ook nog een groep met 5 dolfijnen tegen die rond onze boot spelen! Alleen dit al is fantastisch om te zien.
Hierna varen we verder naast de eilanden om uiteindelijk uit te komen bij "the hole in the rock". Als het weer het toelaat varen ze hierdoorheen en wij hebben geluk vandaag. Het is prachtig weer en de zee is vrij rustig. Nadat we hier doorheen zijn gevaren, gaan we terug richting land. Daar stappen we af bij het plaatsje Russel.
Hier nemen we een kijkje bij de oudste kerk van Nieuw-Zeeland (1836). Ook lopen we langs het missiehuis. Verder lijkt hier niet zoveel te zien dus nemen we het veer terug naar Paihia waar we gaan lunchen. Na de lunch gaan we naar de Haruru watervallen en vervolgens naar de rainbow watervallen. We moeten overigens overal onze schoenen poetsen om te voorkomen dat Kauri bomen een ziekte oplopen waar ze schijnbaar heel gevoelig voor zijn. Ook staan er op heel veel plekken waarschuwingsbordjes voor kiwi's (vogels die vrij zeldzaam zijn), maar helaas hebben we er nog geen gezien.
Als laatste voor vandaag zijn we naar Keri Keri geweest, een dorp waar zich de oudste gebouwen van Nieuw-Zeeland zich bevinden. Dit is na sluitingstijd van musea etc. dus hier kunnen we helaas niet meer naartoe. Desondanks leuk om even rond te wandelen, het ligt op een prachtige locatie.
Hierna gaan we terug naar ons motel en vervolgens hebben we heerlijk uitgegeten bij een thais/indisch restaurant in Paihia.
Inmiddels is het alweer 22.30u en gaan we douchen en slapen. Morgen hebben we weer een hele reisdag voor de boeg, dan gaan we richting Whitianga.

• 17 December 2018 - 07:37

Magda Van Dijk:

Fantastisch , een reis vol verrassingen .
    Ik geniet mee!
    Dank je wel.

• 17 December 2018 - 09:03

Emile:

Heeeeee Britt heb jij je niet vertikt? Dat plaatsje Russel moet dat niet Brussel zijn? Russel heb ik nooit van gehoord! Ha ha haaaaaaaaa Geniet maar lekker met zijn allen, en de groetjes uit Kessel. Ik maak wel een boottocht met het veerpond. Geweldig mooi uitzicht!!!!!!

• 17 December 2018 - 14:40

Bert En Anneke:

Leuk reisverslag. Heel veel plezier met z'n allen

• 17 December 2018 - 15:58

Marianne:

Het is toch geweldig daar zo te lezen. Geniet er samen maar lekker van. Veel plezier.

• 19 December 2018 - 09:11

Corine:

Wat een mazzel hebben jullie zeg bij Bay of Islands! Door de rots varen én zoveel fantastische dieren zien! Bijzonder!