Dag 4: Auckland - Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 4: Auckland - Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 4: Auckland - Paihia

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 December 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanochtend hebben we een een beetje uitgeslapen en zijn we om 8.45u gaan ontbijten. Hierna zijn we vertrokken voor een lange autorit richting Paihia.
We rijden via highway 12 naar het noorden. Onderweg wisselt het landschap van vlak naar bergen en bossen. Ook de bossen wisselen hier qua samenstelling van bomen. Op sommige plekken lijkt het wat op een regenwoud.
Daarnaast zien we veel vogels!
Ook hebben ze hier Pohutukawa bomen, ook wel "christmas tree" genoemd, omdat ze rond de kerst vol in bloei staan. We zien deze op verschillende plaatsen, ook in Auckland hebben we deze gezien en ze staan prachtig in bloei!
Rond de middag hebben we geluncht aan de Wairoa rivier. Een prachtige picknickplek!
Daarna rijden we verder en we zijn nog niet lang onderweg als mam een bordje ziet staan met "stockcarraces today". Daar moeten we natuurlijk even een kijkje gaan nemen. Back to basic, niks professioneels, een kleine baan met een aantal auto's en de bezoekers lijken net een grote familie te zijn. Er waren helaas maar 2 "stockcars" zoals wij die kennen, maar erg leuk om een keer te zien. Pap heeft uiteraard een praatje gemaakt met de coureurs, zij kennen ook het stockcarracen bij ons, de nieuw-zeelandse coureurs die in europa zijn komen rijden en coureurs van europa die hier komen rijden. Zo schijnt Frankie Wainman junior hier ook te rijden vandaag, maar op een andere baan.
Daarna rijden we verder richting Waipoua forest. Highway 12 slingert hier doorheen en we stoppen op een uitzichtplaats. Net van tevoren begint het even flink te regenen maar daarna stopt het en komt meteen de zon weer door. Het is een heel bijzonder effect dat de regendruppels nog uit de bomen druppelen en er ook een soort mist over de weg ontstaat, waar de regendruppels weer opgaan in nevel door het warme wegdek.
Ook stoppen we bij "Tane Mahuta" (heer van het bos). De grootste, levende Kauri. Deze boom heeft 244 m3 hout, is ruim 51m hoog en heeft een diameter van bijna 14m. Enorm indrukwekkend! Wat een gigantische boom! De natuur hier is echt prachtig, alsof we in een tropisch regenwoud zijn.
Rond 19u komen we aan in Paihia bij ons motel. Hier hebben we zelf eten gekookt en na het eten zijn we nog een rondje gaan lopen. Helaas valt dat tegen, ondanks dat het zondagavond is, is er niet veel te beleven. Na een drankje op het terras zijn we terug naar het motel gegaan. Het is nu 23u en we zullen zo gaan slapen. Morgen is het de bedoeling om een boottocht te gaan maken om de Bay of Islands te bezichtigen!

• 16 December 2018 - 07:18

Peter Verhaegh:

Veel plezier allemaal!

• 16 December 2018 - 07:32

Marlie:

Veel plezier

• 16 December 2018 - 11:57

Emile:

Wat weer een mooi verhaal. Het is wel genieten daar.
    Veel plezier allemaal.

• 16 December 2018 - 12:01

Jacqueline:

Fijne reis leuk om je verjalen te lezen