Reis en aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Reis en aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst in Auckland

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

15 December 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Hier zijn we weer! Deze keer zijn we met het hele gezin op reis. En wel naar de andere kant van de wereld, onze eindbestemming is namelijk Nieuw-Zeeland.
Op donderdag 12 december ging 's ochtends vroeg de wekker, waarna we net na 7 uur zijn vertrokken richting Schiphol. Ondanks de files is de rit redelijk voorspoedig verlopen en zijn we hier net na 10u aangekomen.
Nadat de bagage ingecheckt was konden we al snel door de douane en daarna door naar de gate.
Om 12.45u zaten we allemaal in het vliegtuig, klaar voor vertrek van onze eerste vlucht, richting Hong Kong. Helaas bleek dat de tankwagen die ons vliegtuig bij moest tanken wat vertraging had waardoor we te laat bij de startbaan waren, moesten wachten op een nieuwe vertrektijd en daardoor 50 min vertraging op hebben gelopen. De piloot hoopt de tijd in te halen met vliegen. Dat zou fijn zijn want als de tijd het toelaat willen we graag Hong Kong verkennen. Er is 7 uur tijdsverschil tussen Nederland en Hong Kong, wat voor ons betekent dat we de `nacht` in het vliegtuig hebben doorgebracht, we landen namelijk om 7.30u plaatselijke tijd (voor ons dus 00.30u).
Het is bij aankomst 16 graden in Hong Kong, een stuk beter dan de vrieskou toen we gisterochtend thuis vertrokken.
Oorspronkelijk zouden we 8 uur de tijd hebben, uiteindelijk is dit iets minder geworden. Daardoor zijn we niet naar Victoria's peak kunnen gaan, wat ons eigenlijke plan was. Desondanks hebben we enkele uurtjes door het oude centrum van Hong Kong kunnen wandelen, even de benen strekken en Hong Kong ontdekken. Wij vonden het niet zo'n heel bijzondere stad, maar leuk om een keer te zien. In ieder geval fijn om de mogelijkheid te hebben van het vliegveld af te kunnen in die tijd.
Hierna terug naar het vliegveld zodat we op tijd zouden zijn voor onze volgende vlucht naar Auckland. Helaas bleek bij aankomst op het vliegveld dat deze vlucht ook al 45 min vertraging had. Uiteindelijk was er een vertraging van 70 minuten. Om 16.30u plaatselijke tijd (9.30u nederlandse tijd) vertrok dan eindelijk onze vlucht naar Auckland.
Gelukkig hebben we tijdens deze vlucht iets meer dutjes kunnen doen aangezien we al erg moe waren van de lange reis. Wel hebben we flink wat turbulentie gehad aan het einde van de reis, maar verder is alles prima verlopen.
Rond 8u 's ochtends zijn we gearriveerd in Auckland, na zo'n lange reis eindelijk voet op Nieuw-Zeelandse bodem kunnen zetten!
Vanuit hier zijn we meteen de auto op gaan halen, een spiksplinternieuwe Kia Carnival, met maar liefst 12 km op de teller. Prima voor 5 volwassenen en 5 koffers met handbagage, voldoende ruimte! We hopen dat we net zo'n mooie auto op het zuidereiland krijgen, als we deze op het noordereiland weer in hebben moeten leveren.
Hierna hebben we bij ons hotel de koffers afgeleverd, iets opgefrist en zijn we meteen Auckland gaan verkennen. Als eerste Mount Eden, de hoogste vulkaan van Auckland waar je een 360 graden uitzicht over de stad hebt! Een goede eerste kennismaking met prachtig uitzicht.
Wat meteen opvalt hier is de flora en de fauna. Alles staat prachtig in bloei en er zijn heel veel (luid fluitende) vogels.
Daarna zijn we bij de pier gaan lunchen en hebben we nog wat uurtjes door de stad geslenterd. Een mooie, leuke, nette stad. Veel livemuziek op straat en veel kerstsfeer, erg leuk.
Overigens hadden wij ons niet ingesmeerd aangezien de zonnebrandcrème nog in onze koffers zat. De zon brandt hier echter flink en dat hebben we ook meteen gemerkt.
Met een temperatuur van ongeveer 23 graden, was het heerlijk vandaag. Omdat de zon zo brand voelt het wel heel warm aan.
Omstreeks 17.00u hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we naar het hotel gegaan om ons op te frissen en een klein dutje te doen. Daarna zijn we in de buurt van het hotel nog wat gaan eten, bij een gezellig restaurantje waar we erg lekker hebben gegeten. De mensen zijn hier overigens allemaal enorm vriendelijk en gastvrij!
Inmiddels is het nu 23.30u en hebben we heel wat slaaptekort opgebouwd na een reis van 48 uur, dus gaan we gauw slapen.
Morgen gaan we naar het noorden van Nieuw-Zeeland, namelijk Paihia.

• 15 December 2018 - 08:41

Bep:

Leuk om jullie eerste "belevenissen " te lezen.
    Geniet er maar lekker van !

• 15 December 2018 - 12:23

Marianne:

Hallo vakantiegangers.
    Wat leuk om weer verhalen van jullie reizen te lezen. Geniet samen met jullie vijfjes van deze vakantie.
    We zien uit naar de stukjes die weer geschreven worden

• 15 December 2018 - 20:16

Emile:

Leuk om jullie weer te volgen op vakantie. Geniet van een mooie en leuke vakantie! Groetjes uit Kessel.

• 16 December 2018 - 07:06

Gerdy:

Gooije morgen,
    Heej in Breej neet zon spannend niejs ik zeen allein wet wandelaers naeve komme met de hond en det alles in ein winters landschap.. Hoop det geej in Nieuwzeeland kint winnen aan ut zomers weerke in kerstsfeer..
    En neet mier de zonnebrandcreme vergaete !
    Weej gaon weer genieten van alle spannende verhaole dao hiel wiet weg heej vandaan. En mocht der in Breej nog wet interessants gebeuren dan vergaet ik neet um het og te schieve genieten saame!!!!

• 17 December 2018 - 04:53

Miranda:

Leuk om je reisverhalen te volgen. Hele fijne vakantie samen.