Dag 6: Krugerpark - Swaziland - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 6: Krugerpark - Swaziland - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 6: Krugerpark - Swaziland

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 December 2017 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vandaag dus weer op tijd opgestaan, ontbeten en om 8.00u in de bus om te vertrekken richting Swaziland. Om 11.30u kwamen we aan in Swaziland, waar we door de douane moesten. Na nog een stempel verzameld te hebben door naar onze lunchplek. Een prachtige plaats met een prachtig uitzicht!! Hier zitten we heerlijk buiten waar we Bobotie krijgen, een typisch Zuid-Afrikaans gerecht met gehakt en rijst met kerriesaus. De meesten vinden het lekker, een enkeling niet. Maar wij vinden het allemaal lekker. Ook hebben ze hier enkele souvenirwinkeltjes, waar we wat kleine dingen gekocht hebben om thuis als herinnering neer te kunnen zetten. Hierna richting de glasfabriek. De weg hiernaartoe is prachtig, Swaziland is erg mooi! We zijn allemaal een beetje moe, maar het is hier zo mooi dat we eigenlijk geen dutje willen doen in de bus, zodat we niets van de omgeving missen.
Onderweg zien we ook nog de berg van terechtstelling, die aan een kant heel steil is en waar mensen die ter dood veroordeeld werden vanaf geduwd werden. Indrukwekkend.

De glasfabriek an sich was niet zo bijzonder, even rondgelopen en wat gedronken en na een korte stop weer verder gereden richting onze accommodatie. Swaziland is toch weer anders qua omgeving dan het Zuid-Afrika wat we tot nu toe gezien hebben, groen en mooi bergachtig. Rond 17.30u kwamen we aan bij onz accommodatie. Ook dit ligt in een natuurpark, waar we al meteen bij het binnenrijden heel wat wild spotten, gnoe's, impala's, wrattenzwijnen, koedoe's, blesbokken, krokodil, zebra's, heel veel vogels in 1 boom en misschien nog wel meer. We moeten als we hier rondlopen dus een beetje opletten, zeker met de wrattenzwijntjes. Helaas begint het net na aankomst te regenen, waardoor we niet echt kunnen rondlopen over het park. We slapen vandaag in beehives, erg leuk!! Ik vind het persoonlijk tot nu toe qua accommodatie de leukste! Erg gezellig en apart. We maken wat foto's, van de huisjes en de dieren, en er ligt ook een dode koedoe naast 1 van de huisjes. Hier hebben we maar even melding van gemaakt waarna ze hem met zijn vieren opgeruimd hebben. Daarna gaan we vast naar het restaurant om een drankje te doen, ook vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over een meertje. Hierna hebben we buffet, waar we ook impalavlees kunnen proeven, ik heb het niet geproefd maar de rest vond het volgens mij best lekker. Het schijnt hier een delicatesse te zijn, die ze alleen in restaurants eten. Tijdens het eten begon het nog flink te regenen en de bus is alvast teruggegaan naar de entree van het park. Van de ingang tot aan de huisjes was namelijk ongeveer 3 km, slechte weg. Door de regen wordt dit modderig en bestaat de kans dat de bus hier niet meer doorheen kan komen. Als het morgen nog zo is gaan we met jeeps terug naar de ingang. Na het eten hebben we nog wat drankjes gedaan en toen zijn we rond 22.00u gaan slapen, zodat we morgen lekker uitgerust zijn.

Morgen zouden we naar Umphakatski gaan, een dorpje met lokale culturen. Helaas gaan we dit niet doen omdat dit met de regen niet leuk zou zijn. Het voordeel is dat we wat langer kunnen slapen en dat we waarschijnlijk eerder bij onze lodge zijn die erg mooi zou zijn!

We hebben trouwens erg slechte wifi en nu al een paar dagen bijna geen wifi gehad, waardoor het mij niet lukt om de verslagen te uploaden. Vandaar dat het allemaal wat langer duurt voordat ze geplaatst worden.