Dag 8: Rincón de la vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8: Rincón de la vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8: Rincón de la vieja

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 Januari 2020 | Costa Rica, Fortuna

Om half 6 gaat de wekker na een gebroken nacht. Het waait hier zo hard dat het echt lijkt alsof de pannen van het dak waaien en dat hebben we geweten vannacht.
Om half 7 zitten we aan het ontbijt want om half 8 gaan we ziplinen.

We zijn met een gedeelte van de groep, 10 van de 19 personen en onze 2 gidsen. Er zijn 10 kabels waar we vanaf ziplinen, erg mooi! Ook zien we prachtige vogels, een met een zwart lijf, blauw op de rug, rood op zijn hoofdje en een lange staart.
De laatste lijn mogen we op de kop hangen als we dat willen en dat doen we natuurlijk ook.
Rond half 10 zijn we terug en ga ik mij even omkleden waarna we om 10u te paard naar een waterval gaan. Ruud gaat niet mee dus die gaat in het park bij de lodge wandelen.
De rit te paard is erg mooi en ook nu komen we kapucijnapen tegen onderweg en andere dieren zoals vlinders en vogels. Het laatste stukje naar de waterval laten we de paarden even achter en lopen een stukje, de moeite waard want de waterval is ook erg mooi!
Rond 12u zijn we terug en gaan we lunchen. Hierna gaat Ruud met enkele anderen van de groep naar de koffiebranderij op het terrein en hier krijgen ze uitleg en mogen ze koffie en zelfgemaakte suikerproducten (van suikerriet) proeven.

Vervolgens gaan we om 16u met tractor en aanhanger richting de spa. We zien hier een *kuifs jako hoen(?)* en er staan hele gave bomen hier in de omgeving. Zo heb je hier de wurgficus. Deze boom wurgt als het ware een andere al bestaande boom waardoor de oorspronkelijke dood gaat en uiteindelijk verdwijnt en de wurgficus de boom overneemt. Dit doet de wurgficus doordat beesten de zaadjes meenemen en uitpoepen op een andere boom waarna de wurgficus kan gaan groeien. Het hele gebied van de lodge waar we nu zitten is overigens enorm, zo'n 1500 hectare.

Bij de spa gaan we eerst in een stoomcabine waardoor de poriën goed open gaan staan en daarna ga je je insmeren met modder van de vulkanen, warme modder. Je moet je hand op de pot met modder leggen en dan insmeren want als je je hand erin steekt verbrand je je. Hierna moet de modder drogen en het ziet er allemaal komisch uit want we krijgen ook nog een kroon van bladeren op ons hoofd. Hierna maken we een groepsfoto en daarna spoelen we ons af. Deze modderkuur zou ervoor zorgen dat je tot wel 15 jaar jonger uitziet, dus je kunt wel raden dat we goed gemodderd hebben en we er nu allemaal weer piekfijn uitzien!

Na het afspoelen gaan we in de thermaalbaden met verschillende temperaturen en na 2 uur gaan we met de tractor terug richting de lodge waar we gezamenlijk afsluiten met een barbecue. Deze zouden we eigenlijk bij de spa hebben maar vanwege de harde wind is deze verplaatst omdat we bij de spa vol in de wind zouden zitten en bij de lodge iets meer beschut.
Rond een uur of 9 gaan we terug naar de lodge om te douchen en slapen.
Morgenochtend moeten we weer vroeg op en vertrekken.

• 19 Januari 2020 - 11:00

Peter :

Wel lastig als de pannen van het dak waaien bij een rieten dak

• 19 Januari 2020 - 11:05

Peter :

Had er nog bijgeschreven dat jullie een volgens mij veel ondernemen, maar in een relaxte sfeer. Nog veel plezier en we blijven jullie avonturen volgen. Om de een of andere redenen is dit niet meegenomen in de reactie.

• 20 Januari 2020 - 12:36

Emile:

Britt als je jonger uitziet van die modder waar jij je mee had ingesmeerd. Dan breng er maar een emmertje van mee. Ik wil dat wel proberen!!! Veel plezier samen met Ruud en smeer hem maar goed in!