Rondreis Costa Rica - dag 1 vertrek en aankomst - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Rondreis Costa Rica - dag 1 vertrek en aankomst - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Rondreis Costa Rica - dag 1 vertrek en aankomst

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 Januari 2020 | Costa Rica, San José

De reis begon goed, zowel naar Schiphol als naar Costa Rica. Normale drukte op de weg, geen files en een rustige vlucht.
Rond 17.15u zijn we geland. Nadat we even op de koffers hebben gewacht, en uiteindelijk bleek dat vriendelijke mensen met goede bedoelingen onze koffers al op 2 verschillende plekken van de band hadden gehaald, waren we vooral blij dat we de koffers hadden.
Hierna hebben we kennisgemaakt met onze reisgids Monica, en heel toevallig was zij ook de reisgids van pap en mam enkele jaren geleden.
We vertrekken vanuit het vliegveld en zullen zo'n half uurtje, bij drukte maximaal 45 minuten onderweg zijn.
Ware het niet dat we amper een kwartier onderweg zijn en we plotseling in de file stranden.
Daarbij niet vergeten te melden dat wij dit keer vooraan in de file staan nadat we met onze bus tegen een auto aanrijden in de drukte. Doordat het zo druk is gebeurde het maar heel langzaam, want onze chauffeur wilde rechts invoegen zonder dat hij in de gaten had dat daar nog een auto zat. Gelukkig hebben wij er amper iets van gemerkt en is er alleen materiële schade. Dit betekent echter wel dat we moeten wachten op de verkeerspolitie en iemand van de verzekering en de reis naar het eerste hotel dus iets langer duurt dan gepland.
Na ruim een uur wachten op de verkeerspolitie (en nadat 2x 911 gebeld was) is hij eindelijk gearriveerd en na ingevuld papierwerk kunnen we na ruim 1,5 uur onze weg weer vervolgen.
Ondertussen had de buschauffeur al geprobeerd contant geld te geven of een afspraak te maken maar dat is niet gelukt. Normaal gesproken mag je de voertuigen niet verplaatsen maar aangezien wij de hele weg blokkeerden en er een ambulance met sirenes aan kwam, waren we toch al verplaatst en is het de vraag in hoeverre dat het zin heeft gehad om op verkeerspolitie en verzekeringsman te wachten, in plaats van papierwerk onderling af te handelen maar we hebben natuurlijk ook geen idee hoe dat hier in zijn werk gaat.
Al met al komen we net na 20.00u aan bij het hotel.
Maar ach, er staat niets meer op de planning voor vandaag (behalve bijslapen) en wij hebben vakantie!
Qua tijdsverschil is het hier overigens 7 uur eerder dan in Nederland.
Voor ons betekent dat dat we dus om 3u 's nachts in het hotel arriveren maar we zijn niet extreem moe en na een heerlijke douche liggen we er tegen 21.30u in.
Op naar een mooie eerste dag in Costa Rica!

• 11 Januari 2020 - 10:15

Peter Verhaegh:

Ik had al van je ouders gehoord Britt, dat jullie naar Costa Rica gingen. Veel plezier en een mooie (foto)reis!

• 11 Januari 2020 - 11:14

Frans En José :

Heel veel plezier, het gaat vast weer een hele mooie reis worden!

• 11 Januari 2020 - 17:19

Emile:

Hoi Britt en Ruud!!!!

Leuk om te horen dat de reis goed verlopen is en jullie goed zijn aangekomen. Geniet maar lekker van een mooie vakantie!!!! Ik zal jullie verslagen volgen samen met Anita. Groetjes en veel plezier! Emile en Anita