Dag 13: Corobicí - Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13: Corobicí - Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13: Corobicí - Manuel Antonio

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

22 Januari 2020 | Costa Rica, Quepos

Vandaag staan onze koffers om 7u aan de deur en vertrekken we na het ontbijt om 8.15u. Bij ons huisje zien we nog een kleine papegaai, een witkopmargrietje, die op en neer huppelt over een takje. Grappig om te zien!
We moeten zo'n 2 uur rijden richting de plek van onze boottocht bij Puerto Peje. Hier zitten o.a. grote krokodillen die we nog niet gezien hebben.
Na wat vertraging door drukte op de weg zijn we een uur later dan gepland net voor 11u aangekomen op de plek van vertrek. Om 11u zitten we op de boot.

We hebben wederom vanalles gezien waaronder:
- Koereigers
- Mexicaanse teigerroerdomp
- Witbuikreiger
- Groene reiger
- Zwarte buizerd
- Leguanen (andere soort met een rode kop)

Weetje: een pelikaan kan maarliefst 4 liter water scheppen met zijn bek! We zien verschillende krokodillen waaronder ook babykrokodillen, heel schattig! Ook krokodillen die met hun bek open liggen, op die manier kunnen zij warmte afvoeren omdat zij niet zweten. Op het laatst varen we nog een stukje richting zee waar we een enorme krokodil zien die een pelikaan opeet! Heel indrukwekkend!
We gaan ook nog een stukje de mangrove in. Mangrove zijn bomen die in het getijdengebied staan en dus elke dag een stukje onder water staan, zij kunnen dus in zoutwater overleven. De mangrove is eigenlijk de kraamkamer van de oceaan, waar kleine dieren grootgebracht worden voordat ze de oceaan in gaan. Ook is dit heel belangrijk om de natuur te beschermen.

Verder zagen we hier overigens plastic en heel veel autobanden. Het blijkt dat deze rivier vanuit San Jose komt en dat er daar veel rotzooi in de rivier gegooid is wat hier dan blijft liggen.

Na de boottocht hebben we nog lunch en daarna rijden we 25 min en dan hebben we een stop bij een pinautomaat en supermarkt. Kort nadat we hier vertrekken maken we een fotostop als we meerdere rode ara's zien! Wat een prachtige beesten!!!

Uiteindelijk komen we om half 5 aan bij ons laatste hotel.
We gaan om 19u wederom gezamenlijk eten met de groep waar we lekkere pizza en pasta bij het hotel kunnen eten, bereid door een Italiaanse kok.

Morgenochtend gaan we met 5 personen van de groep nog een tour met gids doen door het Manuel Antonio nationaal park.

• 23 Januari 2020 - 08:55

Peter:

Nou als jullie thuis komenga ik jullie overhoren van alle dieren en vogels die jullie hebben gezien. Ik ben de tel en de namen kwijt! Prachtig. Nog een paar fijne dagen.

• 23 Januari 2020 - 12:55

Marianne:

Nou hebben jullie bijna de hele dierentuin gezien. Wel mooi natuurlijk om zoveel prachtige dieren te mogen spotten. Geniet nog van jullie laatste dagen

• 23 Januari 2020 - 14:14

Emile:

Wat weer en mooi verslag! Leuk om te lezen dat jullie zo genieten van wat jullie doen en allemaal zien. Geniet er maar lekker van samen met Ruud! We horen het wel weer groetjes.