Dag 15: Cape St. Francis - Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 15: Cape St. Francis - Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 15: Cape St. Francis - Knysna

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 December 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

Gooooedemorgen!

Om 6.30u ging de wekker en na een lekker ontbijt rijden we een klein stukje naar een Pinguin Rescue Center. We krijgen uitleg van een gids. Het centrum draait volledig op vrijwilligers en is afhankelijk van donaties en dergelijke. Er zitten ook nog wat andere dieren en we zien een aantal pinguins. En het ruikt hier niet echt heel lekker kan ik jullie vertellen, pinguins zien er misschien wel schattig uit maar stinken ook.
Na de rondleiding komen we uiteraard in een shop waar we souvenirs e.d. kunnen kopen. Het lijkt ons leuk om met een gedeelte van de groep 1 pinguin te adopteren voor 600 rand. We mogen dan zelf een naam kiezen en met de pinguin op de foto gaan. We hebben een aantal mensen verzameld en de naam al bijna bedacht, maar dan zegt onze buschauffeur dat we dat beter niet kunnen doen omdat het geld lang niet allemaal naar de pinguins gaat. Dus zien we af van ons plannetje. Dan zie ik nog leuke sokken, maar deze kosten 120 rand en dan staat er op de verpakking dat er maar liefst 3 (!) rand hiervan naar de pinguins gaat, jaaa daaaaahaag. Ook geen sokken dus.
Naast het rescue centre staat een vuurtoren, dit is de enige vuurtoren vanwaar je de zonsopgang en zonsondergang kunt bekijken over de zee. Deze is helaas in renovatie dus kunnen we er niet naar binnen.

Onze gids vertelt onderweg dat er elke 40 seconden een vrouw wordt verkracht in Zuid-Afrika, 50% hiervan doet aangifte en 1% hiervan maar vervolgd.. Zowel jonge als oude vrouwen worden hier verkracht. Volgens onze gids is dit bij sommige culturen het recht van de man om dit te doen. Afschuwelijk dus.

Hierna rijden we door naar Tsitsikamma National park, waar we een wandeling gaan doen. Dit gedeelte is onderdeel van de tuinroute. Het is hier echt prachtig!!! We maken een wandeling naar de Suspension bridge, en hebben van tevoren lunch gekocht die we daar op de rotsen opeten, met een fantastisch uitzicht. De zee is hier ruw en klapt op de rotsen omhoog, wat een mooi beeld geeft. Ook zien we hier nog een aantal vogels en wat klipdassen. We hadden hier wel de hele dag kunnen blijven, maar om 14.00u moeten we helaas weer verder.

We rijden vandaag over een aantal hoge en lange bruggen, en op een van die bruggen kun je bungeejumpen. Dit schijnt de hoogste brug van Afrika te zijn waar je vanaf kunt bungeejumpen. We nemen een kijkje en ik kan jullie vertellen dat wij er niet echt behoefte aan hadden om daar vanaf te springen. Maar nou moet ik ook zeggen dat dit sowieso niet op onze bucketlijst staat..

Vanuit hier zijn we doorgereden naar ons hotel in Knysna. In juni dit jaar zijn hier enorme bosbranden geweest en dit valt te zien. Om de omgeving te steunen voor de wederopbouw heeft Fox ervoor gekozen om toch in deze omgeving in een hotel te overnachten. Het is hier evengoed mooi en we hebben een prachtig hotel! Een grote woonkamer met keuken, een grote slaapkamer en badkamer en een heel groot balkon! Verder kijken we uit op het zwembad en het is prachtig weer dus gaan we nog maar meteeen even zwemmen!

Na het zwemmen zijn we om 19.00u gaan dineren en na wat spelletjes rond 22.30u naar bed gegaan. Morgen gaan we in de ochtend naar Plettenberg baai en in de middag hebben we vrij.