Dag 13: Wildcoast - Reisverslag uit Sani Pass, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13: Wildcoast - Reisverslag uit Sani Pass, Zuid-Afrika van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13: Wildcoast

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

12 December 2017 | Zuid-Afrika, Sani Pass

Vandaag mogen we uitslapen en als we wakker worden zien we meteen de zonnestralen onder de deur door komen, dat is een goed begin van de dag! We gaan om half 9 ontbijten en om 10.00u vertrekken we voor een wandeling hier in de buurt. Het eerste stukje gaan we met een pick up truck. Als we aankomen bij het stuk vanwaar we gaan wandelen staan er een hoop kinderen. Ze wachten totdat Trevor, onze gids, een seintje geeft dat ze in de truck mogen. De kinderen hebben vakantie en als ze vakantie hebben mogen ze altijd mee met de truck. Trevor rijdt met de truck ook naar de plaats van bestemming zodat wanneer er iets is iemand verder mee kan rijden ipv wandelen omdat het best een pittige wandeling is. Onze andere gids Carlos loopt met ons mee. Na een stukje lopen komen we aan bij een meertje, werkelijk waar prachtig!! Het lijkt alsof we midden in de jungle zitten, heel apart. Alsof het bijna vanuit het niets opkomt. Hierna varen we een stukje met een bootje. Daarna gaan we naar een plek waar we kunnen zwemmen en van de rotsen af kunnen duiken. De jongens uiteraard meteen van de hoge rots, maar ik ben eerst van de lage rots gesprongen en durfde hierna dan toch ook van de hoge rots!
Heerlijk om even af te koelen in het water met dit weer.
Nadat we een tijdje gezwommen hebben lopen we weer verder. Dan gaan we nog een klein stukje met de boot en dan moeten we kiezen of we een korte of een lange wandeling terugmaken. De langste route is de mooiste dus daar kiezen we uiteraard voor. We lopen over de heuvels langs de zee af en het uitzicht is prachtig! We komen nog koeien tegen en nadat we bij het strand aangekomen zijn ligt er een overleden dolfijn op het strand. Deze lag er volgens de gids al 3 dagen.
Hierna lopen we lekker door het water terug naar ons hotel waar we rond 13.00u aankomen en lekker gaan lunchen.
Ruud gaat een uur tennissen met Bram en de rest gaat lekker aan het zwembad liggen. Nadat we in het zwembad gevolleyd hebben met de jongeren gaan we naar het volleybalveld wat hierbij ligt. We zijn met 6 jongeren die willen volleyen en daar is het veld eigenlijk te groot voor, dus vragen we of er van de wat oudere in de groep ook zijn die mee willen volleyen. Als de eerste ja zegt gaan er 5 anderen mee en zijn we dus met 12! We hebben een tijd gevolleyd en daarna nog lekker wat gezwommen en gedronken.
Daarna lekker gedoucht en om 19.00u weer gaan dineren. Vanavond is er een uitgebreid visbuffet, fijn voor iedereen die graag vis heeft, maar voor mij wat minder. Iedereen had lekker gegeten en ook ik heb genoeg gehad. Vervolgens komt al het personeel weer dansend en zingend door het restaurant, echt heel erg leuk! We genieten en daarna gaan we nog wat drankjes doen in de bar. Deze keer besluiten we het niet zo laat te maken en rond 22.00u gaan we naar bed.
Morgen moeten we om half 7 de koffers aan de deur hebben staan en ontbijten, want om 7.00u vertrekken we voor weer een lange busreis. We hebben in ieder geval genoten van deze rustige dag en weer bij kunnen tanken!

• 14 December 2017 - 14:14

Frans En José:

wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten... Veel plezier nog!