Dag 15: Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 15: Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 15: Phan Thiet

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

18 November 2016 | Vietnam, Phan Thiết

Vandaag hebben we een vrije dag. Om half 8 gaat de wekker want we hebben met een klein groepje afgesproken om om half 9 te gaan ontbijten en hierna naar de fairy stream te gaan. Helaas kunnen we niet uitslapen want door ons ritme zijn we al rond 6.15u wakker. Dit is niet erg want we hebben prachtig uitzicht over zee vanuit ons bed.
Na ons heerlijk uitgebreide ontbijt zijn we met een taxi naar Mui Ne vertrokken waar de fairy stream is. Wij dachten dat dit gratis was, maar bij aankomst blijkt dat we 5.000 dong (0,20 eurocent) moeten betalen. We zijn de beroerdste niet en betalen dit uiteraard. Vervolgens wijzen ze steeds dat we onze schoenen uit moeten doen, maar dit willen we niet omdat we door een riviertje lopen en we niet weten wat er op de bodem ligt. Uiteindelijk lopen we toch met onze schoenen door het water, maar blijkt dat we betaald hebben zodat we onze schoenen achter kunnen laten en zij daarop letten. Achja!

De fairy stream is echt prachtig!! We hadden het absoluut niet willen missen. Prachtige omgeving met zandduinen, rode kleuren, door het water naar een watervalletje. Wij zijn blij dat we ons ochtendje zwembad hiervoor opgegeven hebben. Ik zal weer wat foto's proberen erbij te zetten zodat jullie een kleine indruk krijgen.

Rond de middag zijn we terug bij ons resort en toen zijn we gaan zwemmen in ons prachtig infinity zwembad met uitzicht over zee. Hier hebben we de hele middag genoten en na een douche zijn we met een groepje van 9 personen naar Mui Ne gegaan.
Hier hebben we gezellig wat gegeten en gewinkeld. Rond 22.00 zijn we terug gegaan,