Dag 13: Cha Am - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13: Cha Am - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13: Cha Am - Hua Hin

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

25 September 2015 | Thailand, Hua Hin

Hoi!

Vandaag worden we om 7.30 uur opgehaald voor de Mai Thai cruise.
Van tevoren hebben we al uitgecheckt en twee medereizigers, John en Cisca nemen onze koffers mee naar het Hilton in Hua hin vandaag. Wij zullen daar vanavond worden afgezet.
We hopen vandaag roze dolfijnen te gaan spotten. Daarnaast gaan we naar monkey island, zwemmen en vissen vanaf de boot.
We doen deze cruise samen met Nik en Miranda.
De chauffeur was al erg op tijd, dus Miranda kwam ons al weghalen bij het ontbijt.
Het busje is een beetje krakkemikkig, zeker tegenover alle andere vervoersmiddelen waar we mee zijn opgehaald.
We halen nog wat mensen op en na ruim een uur komen we aan bij de boot.
Deze ligt in een aftakking van de golf van Thailand en we moeten dus eerst door een soort rivier richting de zee.
Hier komen we langs allemaal verschillende vissersboten, de een nog krakkemikkiger dan de ander. En dat moet de zee op..
Dan hoeven wij ons geen zorgen te maken denk ik.
Eenmaal op zee zien we al meteen een aantal kwallen, van kleintjes (zo groot als een vuist) tot enorme kwallen. Gadverdarrie!
Eerst varen we naar monkey island, hier voeren we de aapjes en lopen we even rond op het strandje.
Waar we gister bij het wildlife rescue center nog te horen kregen dat veel aapjes niet kunnen zwemmen, kunnen deze aapjes dat wel.
We hebben alles op de boot laten liggen (waardevolle spullen, maar ook eten, zonnebrillen etc.).
Aapjes zijn namelijk erg nieuwsgierig en willen maar al te graag nieuwe spulletjes.
Vanuit de boot zijn we met een sloepje richting het strand gegaan.
Enkele aapjes vinden de sloep ook erg interessant en gaan hier ook op zitten.
Als het sloepje dan een beetje van de kant af vaart springen ze er vanaf en zwemmen ze weer naar de kant, leuk om te zien!
Een aapje vind Ruud erg leuk en gaat op zijn schouder zitten, hier rust hij even uit.
Na een tijdje zorgt een medewerker van de boot ervoor dat deze er weer vanaf gaat zodat we nog even rond kunnen lopen.
Hierna gaan we met het sloepje weer terug naar de boot.
Hier mogen we gaan zwemmen.
Nik en twee anderen wagen zich eraan, maar wij blijven veilig op de boot met al die vieze kwallen hier.
Alhoewel verkoeling erg welkom was, vinden wij dit toch de beste keuze.
Hierna varen we de zee weer op, maar we hebben nog geen dolfijnen gespot.
Even later gaat het anker uit en gaan we op zee vissen.
Ook wij wagen een gokje.
Nik heeft twee vissen gevangen, Ruud 6 en ik 5.
Een andere man heeft de grootste vis gevangen, hier kunnen we helaas niet aan tippen.
Na een tijd te hebben gevist gaan we weer terug naar het begin.
Helaas hebben we geen dolfijnen gespot.
Eenmaal terug in het riviertje zien we weer een aantal vissers op de boten.
Een hangt aan de rand van de boot met de kont richting het water.
We hebben m niet zien vallen, maar volgens mij ons hij aan het poepen! Vetzak.
Vervolgens zijn we weer teruggereden naar het hotel.
Dit keer worden wij afgezet bij het hilton in Hua Hin, hier nemen we afscheid van Nik en Miranda.
Zij gaan terug naar Cha Am en vliegen vanavond terug naar Nederland.
Wij gaan nog even dineren met John, Cisca, Bart-Jan en Esmiralda.
Bart-Jan en Esmiralda vliegen ook vanavond terug en na het eten nemen we ook van hen afscheid.
Wij hebben drie dagen extra, John en Cisca vijf.
Hierna gaan we terug naar de kamer, de eerste avond dat we verder niks doen alleen lekker rustig aan. Heerlijk!
Morgen uitslapen en dan lekker een dag aan het zwembad en helemaal niks doen!
Dit is ons programma dan ook voor de komende drie dagen, ik denk dat ik alleen op het laatst nog een verslag plaats, want spannend zal het niet meer echt zijn denk ik!
Wij gaan nog even lekker genieten voordat we weer terug moeten.

Lieve groetjes vanuit Thailand!