Dag 11: Chiang Mai - Cha Am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 11: Chiang Mai - Cha Am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 11: Chiang Mai - Cha Am

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

23 September 2015 | Thailand, Cha-am

Hoiii!

Eerst de nachttrein.
Gisteravond om half 5 vertrokken bij het hotel. Rond 16.45 uur waren we al bij de nachttrein, maar we waren op tijd vertrokken ivm mogelijke files in de spits.
We hebben de koffers in de trein gezet en zijn daarna nog even bij de dichtsbijzijnde 7 eleven inkopen gaan doen.
Dit is een supermarktje waar we gedurende de hele reis al regelmatig zijn geweest.
Met name voor het drinken maar ook voor chips en af en toe een tosti. Want die hebben ze hier ook!
Ditmaal nemen we weer een tosti, wat chips, koekjes en drinken mee, zodat we de nacht niks tekort komen.
Hierna terug naar de trein.
We hebben ruime zitplaatsen, 4 zitplaatsen voor 2 personen, omdat hier straks bedjes van gemaakt worden en het dan maar 2 slaapplaatsen zijn.
Omdat de koffers en handbagage allemaal bij ons staan is dit geen overbodige luxe.
Er is ook een dinertje afgeleverd in de trein, geregeld door fox, van mijn favoriete restaurant met de geflambeerde kip.
Ook ditmaal smaakt het goed.
Hierna hebben Miranda, Esmiralda en ik nog skip bo gespeeld.
Vervolgens hebben we rond 21.00 onze bedden op laten maken, Ruud slaapt boven en ik onder.
Het bed onder is wat breder en je hebt er minder last van het licht dat de hele nacht blijft branden.
Verder zijn het prima bedden en je slaapt er een stuk beter dan een vliegtuig.
Hele goede oplossing dus om met een nachttrein te reizen tussen Chiang Mai en Bangkok.
Uiteraard is het ook weer een leuke ervaring op zich.
Rond 6.00 's ochtends komen we aan in Bangkok waar we met zijn allen ontbijten.
Hierna nemen we afscheid van onze nederlandse reisleider Martijn, die weer terugvliegt naar zijn woonplaats Chiang Mai.
Pommetje brengt ons naar de hotels in Cha am en Hua Hin.
De meesten van de groep gaan naar Cha Am, twee stellen hebben een upgrade naar Hua Hin.
Hier hebben we vandaag een beetje uitgerust aan het zwembad, de eerste dag dat we eigenlijk niks hebben.
We hebben een relatief kort nachtje gehad en een rustdag komt dus goed uit.
'S avonds hebben we met diegenen in Cha Am samen uitgegeten, Ruud varkensmedaillons en ik heerlijke kip met cashewnoten.
Cha Am zelf is maar klein en er is eigenlijk niets te beleven, het oogt uitgestorven.
Het was fijn dat we met een groep zijn gaan uiteten, want alleen zouden we hier niet graag rondlopen.
Hierna nog een spelletje gespeeld met Nik en Miranda en daarna weer naar bed.
Morgen gaan we naar wildlife rescue center.

Groetjes Ruud en Britt