Dag 9: Doi Suthep, jungle flight en ladyboyshow - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 9: Doi Suthep, jungle flight en ladyboyshow - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 9: Doi Suthep, jungle flight en ladyboyshow

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 September 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hoi!
Op maandag 21 september zijn we 's ochtends naar de bekendste en hoogste tempel van Chang Mai, de Wat Prathat Doi Suthep.
Hier gaat ook een verhaal over een witte olifant die drie keer trompetterde en daarna dood neerviel.
Wij vonden deze tempel niet zo heel bijzonder na alle tempels die we al gezien hebben.
Ik vond het eigenlijk meer kunst en kitsch en too much.
Wat wel leuk was aan deze tempel is dat we twee keer gezegend zijn met heilig water door een monnik en een armbandje kregen, wat vast geluk zal brengen.
Dit hebben we nodig want vanmiddag hebben we de jungle flight.
Eerst rijden we nog wat verder bij een uitzichtpunt, maar we hebben niet heel veel uitzicht want we zitten boven de wolken dus ook dit stelt niet zo veel voor.
We zijn met pick ups naar boven gereden waar ze achter in de laadbak twee bankjes hebben gemaakt waar je in kunt zitten.
De berg is echter vrij steil en echt prettig is het niet, na deze rit ben ik een beetje misselijk.
We hebben hierna lunch aan het water, waarna het weer een beetje zakt.
We hebben lekker gegeten.
Vanuit hier zijn we met een aantal naar de jungle flight gegaan, ook dit is een behoorlijk steile klim met de auto.
We worden voorbereid en krijgen harnasjes aan.
Vanuit hier gaan we naar het eerste platform.
Er zijn 32 platforms, je hebt een paar keer een hangbrug, paar keer abseilen en de meeste keren het tokkelen.
Wij vonden het een super gave ervaring!!
Het is mooi om de natuur ook een keer vanuit deze hoek te bekijken.
De tijd vloog letterlijk voorbij en als laatste hebben we nog een tshirt gekregen en de fotos op cd gekocht.
'S avonds zijn we met zijn allen gaan uiteten bij een restaurant waar je weer vanalles kon krijgen.
Dit is een soort afscheidsdiner want dit is de laatse keer dat we samen eten 's avonds.
Esmiralda had twee kaartjes meegenomen met bedankt erop en hier hebben we allemaal wat opgeschreven en fooi ingedaan voor onze gids en reisleider. Dit hebben we overhandigd met het avondeten. Zij vonden dit erg leuk.
Hierna zijn we met 8 mensen van de groep naar de ladyboyshow gegaan op de Anusan night bazar, echt een geweldige show!!!
We betaalden 200 bath pp en kregen er een welkomstdrankje bij (ongeveer 5 euro).
Het was echt een supershow die we niet hadden willen missen, als je dit wilt zien in Nederland noemen ze het een musical en kost het meer dan € 60,-.
Dit was niet alleen cabaret maar er zat ook echt verhaal in.
Zo was er bijvoorbeeld een 'vrouw' die zich tijdens het liedje omkleedde naar man.
Het was zowel een knappe man als vrouw en deze mensen maken toch het een en ander mee voordat ze 'uit de kast komen'.
Hierna was het 23.00 en hoogste tijd om naar bed te gaan.
Morgen gaan we fietsen, nog even relaxen en dan met de trein van Chiang Mai terug naar Bangkok!

Groetjes vanuit Chiang Mai!