Kanchanaburi - Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi - Phitsanulok

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 September 2015 | Thailand, Phitsanulok

Sawadee kha!

Vandaag weer vroeg de wekker voor een lange reisdag.
Eerst weer een lekker ontbijt en om 7.00 uur zitten we weer in de bus.
Vandaag zitten we +- 7 uur in de bus.
We rijden eerst naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand.
Hier hebben we de keuze om een boottocht te doen maar wij kiezen ervoor om niet mee te gaan.
Wij gaan naar een tempel, ook hier staat een immens grote buddha.
Wij zijn ongeveer net zo groot als het oor van de Buddha denk ik.
Onderweg hebben we van Martijn uitleg gekregen over het buddhisme.
Erg interessant, ik had me hier nooit echt in verdiept.
Ze geloven hier enorm in karma, dus je mag ook veel dingen niet zeggen want dat is slechte karma.
Verder is het een geloof of filosofie waarin niemand wat goed of fout doet, maar waar eenieder zijn eigen weg in gaat.
Het is ook niet dat je bijvoorbeeld gedoopt moet worden om buddhist te zijn, je kunt nu besluiten om buddhist te worden en dan ben je dat.
We zijn naar het Ayutthaya historisch park geweest.
Hier hebben we een ruine bezocht, hier is ook het beroemde buddhahoofd wat in de boom is ingegroeid.
Vervolgens geluncht bij een resort.
Na het eten kregen we lootjes, welke we allemaal tegelijk open moesten maken.
Van de lootjes waren er 3 happy smiles, ik had er daar een van.
Het cadeau was een tasje van het resort hahaha, prachtcadeau!
Niet de moeite waard om mee naar huis te nemen eigenlijk, maar goed, vanwege de karma....
Hierna zijn we doorgereden naar het hotel.
Onderweg moesten we afremmen want er lag een hele achteras van een vrachtauto op de weg, de vrachtauto lag ongeveer 100 meter verder op zijn kant.
Ook dat maak je hier mee.
Het heeft ook flink geregend vandaag, maar alleen op momenten dat wij in de bus zaten dus we hebben er tot nu toe geen last van.
Rond 18.00 uur komen we aan bij het hotel in Phitsanulok.
We gaan vanavond een rondje met de riksja (een fiets met karretje).
Het lijken iele mannetjes, maar ze zijn behoorlijk sterk.
De eerste stop maken we bij een restaurant wat de keuken aan een kant van de weg heeft liggen en het terras aan de andere kant.
Omdat de obers vroeger vaak lang moesten wachten voordat ze over konden steken, hebben ze bedacht om het eten over de straat te gooien.
Dit wordt nu niet meer gedaan maar hierdoor is het wel nog bekend.
Nu wordt dit alleen voor de show gedaan, ook ruud moet aan de andere kant van de weg gaan staan om het gerecht te vangen.
Komisch om te zien!
Volgende stop is bij een kraampje met gefrituurde insecten, ik heb vriendelijk bedankt maar Ruud heeft een bamboeworm en een kippenmaag gegeten en het schijnt best lekker te zijn geweest. De bamboeworm smaakte naar nibbit en de andere zat niet heel veel smaak aan.
Hierna de laatste stop waar we gedineert hebben aan het water.
Op zich lekker, maar hier zaten wel heel veel beestjes. Ook al schijnen het geen muggen te zijn, echt prettig was het niet.
Vervolgens terug naar het hotel.
Met drie stellen zijn we nog naar de kroeg van het hotel geweest, een soort kleine discotheek.
Eerst was er een optreden van een aantal dames (of heren?), je weet het hier tenslotte maar nooit.
De bedoeling was volgens mij dat zij erotisch danste, maar het leek meer op bewegende zoutzakken.
Niet echt vermakelijk.
Vervolgens een bandje, dit was wel leuk!
Hierna zijn we naar bed gegaan, morgen weer een lange reisdag!

Groetjes vanuit Phitsanulok

• 17 September 2015 - 18:03

Mam:

Heerlijke maaltijd, he Ruud?

• 17 September 2015 - 18:05

Emile:

Hoi Britt en Ruud!

Dus die dans van die bewegende zoutzakken was niks voor mij? Heb wel eens andere mooie dansen gezien. Hi hi hiiiiiiii

Britt je hebt wel weer een mooi en leuk verslag geschreven.
    Nog veel plezier samen met Ruud, en geniet van jullie mooie vakantie!

Groetjes Emile en Anita