Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 September 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Vandaag de tweede dag in Bangkok.
We hebben weer genoten!
Vanochtend vroeg opgestaan na een relatief kort maar prima nachtje.
We zijn als eerste naar een tempel gegaan, volgens mij vandaag de Wat Arun?
Gisteren wat anders denk ik.
Hier stond een grote Buddha die 25 miljoen dollar waard is...
Een mega exemplaar, maar prachtig om te zien!
Hier zagen we ook enkele monniken.
Monniken zijn hier echt heilig en worden ook letterlijk vereerd door de bevolking.
Achter deze monniken liepen dan ook een aantal mensen met offers zoals bloemen.
Hierna zijn we door China town gelopen, een bijzondere ervaring.
Alles in Bangkok is echt onderkomen, ook China town.
Na China town zijn we naar het koninklijk paleis gegaan.
Wat een ervaring!
Echt een enorm en prachtig paleis! Heel mooi om te zien.
Eigenlijk echt iets wat je zelf mee moet maken.
Hierna met een bootje over de rivier naar onze lunchplaats.
Na de lunch richting Co van Kessel, waar we een fietstocht hadden door Bangkok.
Dit was een drie uur durende fietstocht van ongeveer 12 km, maar echt enorm de moeite waard!!
We zagen echt hoe de bevolking hier leeft en kwamen door de smalste steegjes in Bangkok.
Dit was echt een hele bijzondere ervaring en die hadden we echt niet willen missen!
We hebben nu ook een beeld kunnen vormen hoe de mensen hier leven.
Na de fietstocht zijn we terug naar het hotel gegaan.
Wij hebben ervoor gekozen om de avond zelf wat te gaan doen (er waren twee optionele excursies, theater en ladyboyshow).
Maar aangekomen in het hotel hebben we eerst een duik gemaakt, want jeetje wat is het hier warm!
Bij de tempels moet je ook nog lange broeken of in ieder geval de knieen bedekt en de schouders bedekt hebben, uit respect voor de Buddha.
Alsof het nog niet warm genoeg is..
Trouwens als weetje: er staat hier overal dat je de Buddha niet als decoratie mag gebruiken, dit is onrespectvol.
Maargoed, na de verfrissende duik in het zwembad hebben we ons gedoucht en klaargemaakt, want we hebben met een aantal anderen van de groep afgesproken om naar het backpackers gedeelte in Bangkok te gaan.
Hier hebben we wat gegeten en daarna even rondgelopen, wat een volk!
Vervolgens zelf maar bij een kroegje wat gaan drinken, was erg gezellig!
Er wordt ons trouwens overal op straat gevraagd of we naar een pingpong show willen.. wat dat is moeten jullie zelf maar opzooeken!
Hierna met de tuktuk terug naar het hotel, echt een super ervaring!!
Het verkeer is hier behoorlijk chaotisch, ze rijden hard en er zijn weinig verkeersregels waar men zich aan houdt.
Maar dat maakt de ervaring voor ons nu des te leuker.
We zijn in ieder geval veilig aangekomen.
Voor nu gaan we weer snel slapen, het is hier inmiddels 23.30 geweest en om 5.30 moeten we weer opstaan, morgen vertrekken we vroeg!
Morgen gaan we richting Kanchanaburi, ik weet niet of we daar internet hebben, maar mocht dat zo zijn dan houden we jullie op de hoogte!

Liefs uit Thailand!

• 14 September 2015 - 21:53

Mam:

Gaaf, die fietstocht lijkt me inderdaad ook geweldig!
    En in chinatown zal jullie de honger wel Overgegaan zijn ,denk ik.
    Leuk om al jullie verhalen te lezen!

• 15 September 2015 - 13:01

Emile:

Hallo Britt en Ruud!!! Leuk verslag heb je weer geschreven. Maar nu eerst een vraag! Die pingpong show is natuurlijk weer echt iets voor mij? Geniet samen van een mooie vakantie, en ik zal jullie volgen samen met Anita. Heel veel groetjes en veel plezier!! Emile en Anita

• 16 September 2015 - 16:09

Gerdy:

Ha Britt en Ruud weej winse og ein hule fijne onvergaetelijke reis toe!!